Pagina 1 van 1

brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 08 dec 2014, 11:38
door Mike V IJ
Hallooo,

Ik heb een derbi xtreme uit 2011
der zit een 17,5mm dellorto op en een ktm 125cc crossdemper op als ie volledig ontgrenst is loopt hij 80
maar hoe kan ik hem harder laten optrekken want ik vind hem niet echt lekker optrekken.
alvast bedankt

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 08 dec 2014, 12:01
door derbi-ftw
Wat is je twv?

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 08 dec 2014, 14:27
door Mike V IJ
11-53

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 08 dec 2014, 14:39
door derbi-ftw
je kunt er een 21mm carburateur opzetten.
Een andere uitlaat.
Of een andere cilinder er op zetten.

11/53 is toch al het kleinste wat je kunt krijgen, en als je 12/53 neemt verlies je alleen op koppel.

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 08 dec 2014, 15:08
door Mike V IJ
okee ga ik maar efe proberen dan :box:
past het gelijk of moet ik nog wat aanpassen?

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 08 dec 2014, 16:00
door derbi-ftw
Past wat?

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 08 dec 2014, 18:58
door Mike V IJ
sorry, ik bedoel de carburateur op de luchtfilter? of is het allemaal 1 maat?

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: di 09 dec 2014, 16:35
door aidsaap
Helaas is wat jij wil niet echt mogelijk, anders had ik het ook graag gedaan. Als je echt wil optrekken zou ik je 70cc aanraden, een airsal 70 met standaard uitlaat trekt als een speer en je top word niet veel hoger. Verder boeit het de politie geen reet (als je daar bang voor bent), ik ben met 70cc op de rollerbank geweest waar mijn papieren werden ingenomen (75 met begrenzer aan, was de begrenzer vergeten af te stellen). Daarna met 70cc en een enorme prop in de uitlaat naar het rdw gereden en ik kreeg mn papieren weer. Of je nou te hard gaat met 50cc of 70cc, het is hen om het even.

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: di 09 dec 2014, 17:51
door Mike V IJ
aidsaap schreef:Helaas is wat jij wil niet echt mogelijk, anders had ik het ook graag gedaan. Als je echt wil optrekken zou ik je 70cc aanraden, een airsal 70 met standaard uitlaat trekt als een speer en je top word niet veel hoger. Verder boeit het de politie geen reet (als je daar bang voor bent), ik ben met 70cc op de rollerbank geweest waar mijn papieren werden ingenomen (75 met begrenzer aan, was de begrenzer vergeten af te stellen). Daarna met 70cc en een enorme prop in de uitlaat naar het rdw gereden en ik kreeg mn papieren weer. Of je nou te hard gaat met 50cc of 70cc, het is hen om het even.
okee dan kijk ik nog even wat ik dan wil gaan doen en moet dan efe sparen.
Zou ik dan ook een 21mm carb er op moeten zetten of is 17,5 genoeg?
bedankt voor je reactie.

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: do 25 dec 2014, 21:26
door kevrie
17,5 moet voldoende zijn. Maar voor koppel zou ik persoonlijk de dr70 (ot blok) of tp70 (nt blok) doen. Is slijtvast en laagtoerig

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 10:07
door Mike V IJ
zou iemand weten of deze cilinder op mijn derbi past? ik denk namelijk van wel
zie bovenste topic voor me brommer
http://www.opvoeren.nl/airsal-50cc-cili ... erbi-d50b0

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 10:18
door derbi-ftw
Ja die past op jou Derbi Senda Xtreme 2011, verder wel een leuke en goedkope cilinder.

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 10:34
door Mike V IJ
Okeee dankjee

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 12:37
door MiKeY
binnenrotor op ori setup doet ook wonderen...mits goed afgesteld...
verder zijn er zat andere mogelijkheden, cilinder (laten) tunen of iets aan je in of uitlaat doen...
70/80cc is inderdaad ook nog een optie...

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 15:09
door Jellepeute
Misschien handiger om eerst te beginnen met een andere snellere uitlaat ?

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: ma 05 jan 2015, 15:36
door Mike V IJ
Ja dat was ook mijn eerste optie, alleen ik wil daar eigenlijk niks aan doen want dan weten ze al gelijk dat ie harder gaat dan 45 aangezien er aardig wat politie hier rond rijd

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: di 06 jan 2015, 09:44
door kevrie
Ze weten sowieso daat je derbi te hard loopt. Ik heb meerdere praatjes gehad met agenten en ze zeggen zelf dat als ze willen, ze elke senda van straat kunnen halen. En dit met zekerheid dat ze te hard lopen, want zeg nou zelf, een schakelbrommer die 45 gaat zuigt. Dus.... kan gewoon met andere uitlaat rijden.

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: di 06 jan 2015, 09:52
door Mike V IJ
ja oke dat is waar, wat is een goeie uitlaat voor een mooi prijsje? die een niet al te hoge top heeft maar wel goed door trekt

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: di 06 jan 2015, 09:59
door derbi-ftw
iets van een SCR Corse chrome, maar dan zit je weer met een top van ca 90

Re: brommer harder laten optrekken maar 50cc behouden

Geplaatst: di 06 jan 2015, 10:07
door Mike V IJ
aha okee nou heel erg bedankt voor de tips en beantwoorden van me vragen :thumbup: