halloo,
ik heb een vraag over clinders ik zie veel forums over 70cc en hoger maar weinig over 50cc cilinders.
nou is mijn vraag, wat zijn nou laagtoerige cilinders en hoogtoerige in 50cc? of heb je dat niet?
MVG
Mike
50 cc cilinders
- Mike V IJ
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme 2011
RM 125 2003 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17542
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 50 cc cilinders
Malossi MHR Team = Hoogtoerig
Airsal alu = Hoogtoerig
Doppler = Hoogtoerig
DMP = Laagtoerig
Top Performance = Laagtoerig
Airsal alu = Hoogtoerig
Doppler = Hoogtoerig
DMP = Laagtoerig
Top Performance = Laagtoerig
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- MiKeY
- Tuner
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: 50 cc cilinders
cilinders gemaakt van gietijzer zijn meestal laagtoerige cilinders...en alu vaak hoogtoerig...
omdat een alu cilinder een nicasil wand heeft, heb je een betere luchtdichtheid van de cilinderwand waardoor er meestal maar 1 zuigerveer gemonteerd hoeft te worden wat weer resulteert in minder frictie/weerstand v/d zuiger.
Metrakit, Malossi, Barikit/BRK, Doppler, DMP, Airsal, Polini zijn allemaal in 50cc te krijgen...en dan kan je volgens mij bij sommige zelfs nog kiezen tussen een alu of gietijzeren cilinderkit.
omdat een alu cilinder een nicasil wand heeft, heb je een betere luchtdichtheid van de cilinderwand waardoor er meestal maar 1 zuigerveer gemonteerd hoeft te worden wat weer resulteert in minder frictie/weerstand v/d zuiger.
Metrakit, Malossi, Barikit/BRK, Doppler, DMP, Airsal, Polini zijn allemaal in 50cc te krijgen...en dan kan je volgens mij bij sommige zelfs nog kiezen tussen een alu of gietijzeren cilinderkit.
-=Kymco CV3 550 powered=-