Derbi filter

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
djorn1997
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Derbi filter

Ongelezen bericht door djorn1997 »

Hallo, ik heb nu dus een ander blok onder mn derbi gezet. Van NT naar OT gegaan. Had niet echt veel geluk met mn NT vandaar dat ik hem heb geruild. Ik heb het blok er nu dus een weekje onder zitten maar liep niet echt perfect. Had er nog een sproeier 106 inzitten. Gister sproeier vervangen naar 120, maar kwam totaal niet in de powerband. Toen de luchtfilterslang er even afgetrokken en liep als een gek in de 1-2-3. Daarna wilt die wegvallen. Ik ga er dus een powerfilter onderzetter omdat het met het originele filter niet echt wilt lukken. Welk filter raden jullie aan? Ik wil wel gewoon kunnen rijden tijdens de regen en nogsteeds crossen. Set up: 70cc athena, carter's klein beetje getuned, 17.5mm carburateur.
Mvg
Jellepeute
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme

Re: Derbi filter

Ongelezen bericht door Jellepeute »

Misschien is het eerst een idee om de luchtfilter begrenzing eruit te halen en dan af te stellen, is altijd beter als een powerfilter.
djorn1997
Schakelrijder

Die had ik er al uit, heb er nu een malossi powerfilter onder maar valt nogsteeds weg in de 3. Heb de luchtschroef nu helemaal dichtstaan, zodra ik hem wat open zet komt die nauwelijks nog in de powerband.
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Ongelezen bericht door Rikvo »

120 is een te grote sproeier als hij zonder aanzuigslang wel goed loopt, ga eens kijken met sproeier 110 ofzo of kijk wat hij doet met sproeier 106 en open luchtfilter als hij dan beter loopt gooi er een kleinere sproeier in en ga afstellen zoals de afstel how-to, en daarbij komt dat je met een powerfilter gewoon klote rij als het nat is enzo en je zuiger en cilinder sneller slijten omdat je meer vuil hap uit de lucht, je hebt nu een te kleine sproeier erin als je je luchtschroef helemaal in draai en hij loopt beter dan 1,5 slag of meer uitgedraaid,
djorn1997
Schakelrijder

Ik had er eerst 106 inzitten. Vond dit niet lekker lopen, stotterde erg en kwam met moeite in de powerband. Hij gaat nu wel een heel stuk beter in de powerband en ik veel feller in de 1-2. Maar nu zit ik dus met het probleem dat die in de 3 wegvalt met een bwoaap geluid..
James
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door James »

Welke uitlaat ?

probeer gewoon in stappen te gaan 106 - 108 - 110 enz
en ik zou je aanraden je originele filter gewoon te gebruiken, power filter en regen enzo gaat slecht samen en trekt alleen maar meer aandacht.

Ps heb je ook al kleiner geprobeerd , 98 a 100 ofzo ?
djorn1997
Schakelrijder

Nee ben alleen groter gegaan. Heb een SCR Corse Racingline 70cc bovenlangs
Plaats reactie