Beste df ers
ik ga binnenkort een prachtige airsall 80cc aanschaffen die niet veel gelopen heeft (de oude eigenaar mocht geen 80cc rijden)
maar nu vroeg ik me af hoeveel mm cab heb ik hier voor nodig ik heb nu 17,5 maar zat te denken aan 21 en wat voor krukas kan het basis krukasje dit aan of wordt toch aangeraden een ander te nemen? en trouwens ik wou eigenlijk rondt de 80-90 blijven maar wel mooi veel koppel hebben dus misschien deze tandwiel setup houden? (12-52)?
uitlaat wordt trouwens of een onderlangse leovince
of een metrakit waar ik het type niet van weet (bovenlangs heeft met 50cc geen koppel)
alvast bedankt
airsall 80cc
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
airsall 80cc
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing Mhr 80
Re: airsall 80cc
dan zou ik een 70cc pakken leuke koppel leuke snelheid
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Aangezien je de cilinder voor een goed bedrag kunt overnemen neem ik aan dat je het liefst deze monteert.D25 schreef:Beste df ers
ik ga binnenkort een prachtige airsall 80cc aanschaffen die niet veel gelopen heeft (de oude eigenaar mocht geen 80cc rijden)
maar nu vroeg ik me af hoeveel mm cab heb ik hier voor nodig ik heb nu 17,5 maar zat te denken aan 21 en wat voor krukas kan het basis krukasje dit aan of wordt toch aangeraden een ander te nemen? en trouwens ik wou eigenlijk rondt de 80-90 blijven maar wel mooi veel koppel hebben dus misschien deze tandwiel setup houden? (12-52)?
uitlaat wordt trouwens of een onderlangse leovince
of een metrakit waar ik het type niet van weet (bovenlangs heeft met 50cc geen koppel)
alvast bedankt
Je zou de standaard krukas kunnen gebruiken als deze niet al te veel kilometers gelopen heeft.
Zelf zou ik kiezen voor een 21MM carburateur.
Je moet wel een andere uitlaat nemen en de topsnelheid komt boven de 80/90 uit....
Wat je ook kan doen is een 70cc airsal pakken zoals hierboven al staat aangegeven en deze gebruiken in combinatie met een 17,5/19/21 Carburateur (Wat eventueel voor handen is)
als je hem 13/53 vertand en een van beide uitlaten pakt geeft dit een nette topsnelheid en aardig wat koppel.
Het voordeel is dat in combinatie met een 70cc je de standaard krukas nog beter kan gebruiken.
Succes

timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Pak alsjeblieft geen Leovince onderlangs, lelijkste uitlaat die er is en iedereen gaat je daarover lastig vallen.
Je kan overigens je standaard uitlaat ook behouden, dan heb je extreem veel koppel en valt je topsnelheid nog altijd mee.
Je kan overigens je standaard uitlaat ook behouden, dan heb je extreem veel koppel en valt je topsnelheid nog altijd mee.
-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
ik zou eerlijk zijn ik heb geen flauw idee hoeveel deze krukas erop heeft zitten maar ik zit idd aan de std uitlaat te denken en een 70cc word hem niet aangezien ik de 80cc voor 3 keer zo weinig over kan nemen en de 80cc is maar 100km gebruikt
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Denk dat dat wel moet lukken als hij nog in een aardige staat is....D25 schreef:ik zou eerlijk zijn ik heb geen flauw idee hoeveel deze krukas erop heeft zitten maar ik zit idd aan de std uitlaat te denken en een 70cc word hem niet aangezien ik de 80cc voor 3 keer zo weinig over kan nemen en de 80cc is maar 100km gebruikt
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Controleer dan even of er speling opzit, zo niet dan zit je goed.D25 schreef:ik zou eerlijk zijn ik heb geen flauw idee hoeveel deze krukas erop heeft zitten maar ik zit idd aan de std uitlaat te denken en een 70cc word hem niet aangezien ik de 80cc voor 3 keer zo weinig over kan nemen en de 80cc is maar 100km gebruikt

-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
mijn teller staat net niet op 50.000 dus ik denk dat ik toch krukas moet vervangen?
maar mijn derbi is sowieso een combinatie nt blok met een 03 extreme kappenset met een 2004 frame en een van de vorige eigenaren heeft aardig wat metrakit stickers zitten te plakken dus gewoon stiekem hopen dat er een metrakit krukas inzit
maar zo niet wat zou dan een fatsoenlijke krukas zijn?
maar mijn derbi is sowieso een combinatie nt blok met een 03 extreme kappenset met een 2004 frame en een van de vorige eigenaren heeft aardig wat metrakit stickers zitten te plakken dus gewoon stiekem hopen dat er een metrakit krukas inzit

maar zo niet wat zou dan een fatsoenlijke krukas zijn?