Airsal 80 loopt niet lekker stationair
Geplaatst: zo 05 apr 2015, 18:30
Hallo
Ik heb nu al een tijdje problemen om mijn Derbi stationair af te stellen,hij loopt wel maar is erg wispelturig...
Het blok is net volledig gereviseerd en gecoat btw
Hier heb ik een filmpje van als hij loopt (toen liep die redelijk goed) maar de dag erna heeft hij plots last van valse lucht,althans dat vermoed ik.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7ot_XCNOwIs[/youtube]
Koud starten lukt amper met de kickstart,aanlopen daarentegen lukt wel (best makkelijk)
Het probleem dat ik momenteel heb is valse lucht,dat vermoedde ik toch. Hij start van de eerste kick (als hij dus al even gedraaid heeft) en draait dan in een hoog toerental. Als ik even wat gas geef blijft hij op het hoogste toerental draaien,als ik dan opnieuw gas geef doet hij dat terug (zo kan ik het dus mooi in stapjes laten omhoog gaan) tot ik eens volgas geef,dan daalt hij terug naar een redelijk laag toerental. Dat houdt hij enkele seconden vol en dan gaat hij terug naar een hoger toerental.
Aan de stationairschroef draaien heeft geen enkele zin want daar reageert hij niet op. Als ik daarentegen de luchtschroef indraai (staat op 2 slagen) daalt hij naar een mooi stationair toerental,met de luchtschroef volledig ingedraaid blijft hij ook mooi lopen in dat lage toerental maar als ik wat gas geef verzuipt hij redelijk snel (logisch).
Kort samengevat draait hij dus hoog in toeren,blijft hangen in toeren,en draait met de luchtschroef volledig dicht.
Daaruit concludeerde ik valse lucht,ik heb de volledige inlaat nagekeken,carb doorgeblazen etc en dat helpt niet ook
heb ik de deotest gedaan en daaruit blijkt dat hij geen valse lucht heeft....
Wat ik nog vermoedde is dat de linker krukaskeerring lek zou zijn dus heb ik daar ook even deo gespoten en dat bleek ook negatief,ook zie ik aan het vliegwiel nergens olie oid (vliegwieltrekker heb ik niet om het even zeker te kunnen zijn)
Ik heb dus eigenlijk geen idee wat het nog zou kunnen zijn,iemand tips?
Setup:
Airsal 80 (spoelpoorten gelijk gemaakt)
Bidalot krukas
Malossi VL6
MRD 28mm met bijhorend spruitstuk (sproeier 160)
TwinAir
MK ProRace bovenlangs
Ik heb nu al een tijdje problemen om mijn Derbi stationair af te stellen,hij loopt wel maar is erg wispelturig...
Het blok is net volledig gereviseerd en gecoat btw
Hier heb ik een filmpje van als hij loopt (toen liep die redelijk goed) maar de dag erna heeft hij plots last van valse lucht,althans dat vermoed ik.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7ot_XCNOwIs[/youtube]
Koud starten lukt amper met de kickstart,aanlopen daarentegen lukt wel (best makkelijk)
Het probleem dat ik momenteel heb is valse lucht,dat vermoedde ik toch. Hij start van de eerste kick (als hij dus al even gedraaid heeft) en draait dan in een hoog toerental. Als ik even wat gas geef blijft hij op het hoogste toerental draaien,als ik dan opnieuw gas geef doet hij dat terug (zo kan ik het dus mooi in stapjes laten omhoog gaan) tot ik eens volgas geef,dan daalt hij terug naar een redelijk laag toerental. Dat houdt hij enkele seconden vol en dan gaat hij terug naar een hoger toerental.
Aan de stationairschroef draaien heeft geen enkele zin want daar reageert hij niet op. Als ik daarentegen de luchtschroef indraai (staat op 2 slagen) daalt hij naar een mooi stationair toerental,met de luchtschroef volledig ingedraaid blijft hij ook mooi lopen in dat lage toerental maar als ik wat gas geef verzuipt hij redelijk snel (logisch).
Kort samengevat draait hij dus hoog in toeren,blijft hangen in toeren,en draait met de luchtschroef volledig dicht.
Daaruit concludeerde ik valse lucht,ik heb de volledige inlaat nagekeken,carb doorgeblazen etc en dat helpt niet ook
heb ik de deotest gedaan en daaruit blijkt dat hij geen valse lucht heeft....
Wat ik nog vermoedde is dat de linker krukaskeerring lek zou zijn dus heb ik daar ook even deo gespoten en dat bleek ook negatief,ook zie ik aan het vliegwiel nergens olie oid (vliegwieltrekker heb ik niet om het even zeker te kunnen zijn)
Ik heb dus eigenlijk geen idee wat het nog zou kunnen zijn,iemand tips?
Setup:
Airsal 80 (spoelpoorten gelijk gemaakt)
Bidalot krukas
Malossi VL6
MRD 28mm met bijhorend spruitstuk (sproeier 160)
TwinAir
MK ProRace bovenlangs