Airsal 80 loopt niet lekker stationair

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Xtreme06
Pro tuner

Airsal 80 loopt niet lekker stationair

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Hallo

Ik heb nu al een tijdje problemen om mijn Derbi stationair af te stellen,hij loopt wel maar is erg wispelturig...
Het blok is net volledig gereviseerd en gecoat btw

Hier heb ik een filmpje van als hij loopt (toen liep die redelijk goed) maar de dag erna heeft hij plots last van valse lucht,althans dat vermoed ik.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7ot_XCNOwIs[/youtube]

Koud starten lukt amper met de kickstart,aanlopen daarentegen lukt wel (best makkelijk)

Het probleem dat ik momenteel heb is valse lucht,dat vermoedde ik toch. Hij start van de eerste kick (als hij dus al even gedraaid heeft) en draait dan in een hoog toerental. Als ik even wat gas geef blijft hij op het hoogste toerental draaien,als ik dan opnieuw gas geef doet hij dat terug (zo kan ik het dus mooi in stapjes laten omhoog gaan) tot ik eens volgas geef,dan daalt hij terug naar een redelijk laag toerental. Dat houdt hij enkele seconden vol en dan gaat hij terug naar een hoger toerental.

Aan de stationairschroef draaien heeft geen enkele zin want daar reageert hij niet op. Als ik daarentegen de luchtschroef indraai (staat op 2 slagen) daalt hij naar een mooi stationair toerental,met de luchtschroef volledig ingedraaid blijft hij ook mooi lopen in dat lage toerental maar als ik wat gas geef verzuipt hij redelijk snel (logisch).

Kort samengevat draait hij dus hoog in toeren,blijft hangen in toeren,en draait met de luchtschroef volledig dicht.
Daaruit concludeerde ik valse lucht,ik heb de volledige inlaat nagekeken,carb doorgeblazen etc en dat helpt niet ook
heb ik de deotest gedaan en daaruit blijkt dat hij geen valse lucht heeft....

Wat ik nog vermoedde is dat de linker krukaskeerring lek zou zijn dus heb ik daar ook even deo gespoten en dat bleek ook negatief,ook zie ik aan het vliegwiel nergens olie oid (vliegwieltrekker heb ik niet om het even zeker te kunnen zijn)

Ik heb dus eigenlijk geen idee wat het nog zou kunnen zijn,iemand tips?

Setup:

Airsal 80 (spoelpoorten gelijk gemaakt)
Bidalot krukas
Malossi VL6
MRD 28mm met bijhorend spruitstuk (sproeier 160)
TwinAir
MK ProRace bovenlangs
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition

Re: Airsal 80 loopt niet lekker stationair

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Zoals je het beschrijft kun je eigenlijk niet anders concluderen dan valse lucht. Je hebt alles al nagelopen, krukaskeerring etc. Wat je zou kunnen proberen is een plantenspuit te pakken en daar water en een beetje zeep in doen, dit rond je blok spuiten waar valse lucht kan zitten. Als je dan valse lucht hebt kun je zien dat er meer belletjes bijkomen. Dat is de enige manier die ik nog kan bedenken om valse lucht te checken.
Always Strive And Prosper
Xtreme06
Pro tuner

Bedankt voor je reactie,ik denk dat ik het probleem ondertussen gevonden heb.

Ik zag net dat de vlotterbak lekt,dat is niet zo makkelijk te zien op een zwart blok :emo: ,de pakking is op en bepaald punt nogal hard geplet (ooit verkeerd gezeten ofzo).
Nu dacht ik in eerste instantie dat dat geen valse lucht zou mogen veroorzaken,aangezien de vlotterbak toch ook gewoon een overloop heeft. Dan zou die langs daar toch ook lucht moeten trekken :think:

Toen ik op de splitsing van het "lijf" van de carb en de vlotterbak een aardige dosis deo spoot veranderde het toerental wel,dus kan iemand mij even bevestigen dat het mogelijk is om langs de vlotterbak valse lucht te trekken :?:

Ik ga nu alvast even met vloeibare pakking aan het werk en ik bestel meteen een revisiesetje voor de carb :happy:
Xtreme06
Pro tuner

De pakking van de vlotterbak bleek toch de oorzaak te zijn,of het is puur toeval....(ikzelf geloof nog steeds niet dat langs daar valse lucht mogelijk is :lolno: )

Momenteel zit ik na enkele ritjes al op sproeier 135 maar dat blijkt nog altijd te rijk...
Plaats reactie