Pagina 1 van 2

Olie uit Giannelli

Geplaatst: wo 08 apr 2015, 21:53
door Okhuizen
Ik heb sinds kort een Giannelli Conti onder m'n DRD Racing 2014 hangen. Nu is het zo dat telkens als ik heb gereden, er een straaltje olie onder het rijden uit mn uitlaat demper is gekomen en op mn achterwiel etc. is gekomen
Wat kunnen de oorzaken hiervoor zijn en is het ernstig?

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: wo 08 apr 2015, 22:34
door D25
te rijk gemengd? niet goed afgesteld? en zolang het geen versnellingbak olie is of het in drumvaten naar buiten komt zou ik mij nog niet zo druk maken

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 17:05
door Okhuizen
Hoe weet ik of het versnellingsbakolie is ?

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: do 16 apr 2015, 22:44
door Xtreme-R
Maak je geen zorgen, Als je geen bierglazen vol kunt tappen is er niks aan de hand.
klein straaltje is niet erg, en (ik durf het bijna niet te zeggen) helemaal niet erg :box:

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: do 16 apr 2015, 22:48
door derbi-ftw
Xtreme-R schreef:Maak je geen zorgen, Als je geen bierglazen vol kunt tappen is er niks aan de hand.
klein straaltje is niet erg, en (ik durf het bijna niet te zeggen) helemaal niet erg :box:
Klopt, het blijft een 2-takt.

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 00:04
door stefanwinter
Had ik ook bij originele uitlaat en me thrower, ligt dus niet aan je uitlaat.
Is onverbrande 2takt olie vermengd met roet uit je uitlaat. Komt er bij mij gitzwart uit en is alleen met thinner van je handen te krijgen, mijn kenteken zit ook altijd helemaal onder :lol:

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 10:31
door Xtreme-R
stefanwinter schreef:Had ik ook bij originele uitlaat en me thrower, ligt dus niet aan je uitlaat.
Is onverbrande 2takt olie vermengd met roet uit je uitlaat. Komt er bij mij gitzwart uit en is alleen met thinner van je handen te krijgen, mijn kenteken zit ook altijd helemaal onder :lol:
Ik lik het er altijd gewoon af :roll:

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: za 18 apr 2015, 13:21
door stefanwinter
Ik vang het wel eens op, doe ik het als neut door de koffie. Heerlijk :wub:

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: di 21 apr 2015, 21:09
door Okhuizen
On-topic
Afgelopen week is het zelfs een keer uit mn blok gespoten onder het rijden, waar de uitlaat op het blok vast zit. Krijg de zooi niet meer van mn blok en uitlaatbocht af nu...

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: wo 22 apr 2015, 17:17
door D25
Okhuizen schreef:On-topic
Afgelopen week is het zelfs een keer uit mn blok gespoten onder het rijden, waar de uitlaat op het blok vast zit. Krijg de zooi niet meer van mn blok en uitlaatbocht af nu...
toch een keer afgaanstellen dus en olie krijg je er wel af met genoeg remreiniger :haai:
trouwens meng je zelf of mengt je oliepomp en als je zelf mengt wat is je mengverhouding?

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: do 23 apr 2015, 16:49
door Okhuizen
De brommer is afgesteld bij een dealer, en de brommer mengt de olie zelf.

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: do 23 apr 2015, 18:53
door Robertje
Is toch raar verhaal. Olie uit de uitlaat is gewoon normaal bij 2 takt. Dat het erger is geworden (veel erger) snap ik wel. uitlaat is nu hoogtoerig je draait dus veel meer toeren dus gooit hij er ook meer olie door. Tot zo ver niets bijzonders. Maar de olie moet wel uit je uitlaat komen. ALs je zegt dat het uit je blok geperst wordt is het raar. ( Ik denk dat het op je blok is gelekt uit je uitlaat ) Maar als het echt uit je blok word geperst zou dat heel bijzonder zijn. De druk in blok is in principe gewoon buitluchtdruk en het kan er ( behoudens lekke pakkingen ) niet uit gedrukt worden. Als dat toch gebeurd is er iets anders aan de hand ( pakking tussen krukashuis en bak lek bijvoorbeeld dan zou er beetje druk op versnellingsbak kunnen komen.

Maar ik denkl dat er neits aan de hand is en dat je brommer gewoon beetje meer olie mengt door de hoge toeren.

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: do 23 apr 2015, 20:18
door D25
Robertje schreef:Is toch raar verhaal. Olie uit de uitlaat is gewoon normaal bij 2 takt. Dat het erger is geworden (veel erger) snap ik wel. uitlaat is nu hoogtoerig je draait dus veel meer toeren dus gooit hij er ook meer olie door. Tot zo ver niets bijzonders. Maar de olie moet wel uit je uitlaat komen. ALs je zegt dat het uit je blok geperst wordt is het raar. ( Ik denk dat het op je blok is gelekt uit je uitlaat ) Maar als het echt uit je blok word geperst zou dat heel bijzonder zijn. De druk in blok is in principe gewoon buitluchtdruk en het kan er ( behoudens lekke pakkingen ) niet uit gedrukt worden. Als dat toch gebeurd is er iets anders aan de hand ( pakking tussen krukashuis en bak lek bijvoorbeeld dan zou er beetje druk op versnellingsbak kunnen komen.

Maar ik denkl dat er neits aan de hand is en dat je brommer gewoon beetje meer olie mengt door de hoge toeren.
FOUT!!!

Je hebt wel normaal een drukgolf in je uitlaat zitten het blijft natuurlijk een tweetakt ;)

maar dit is niet genoeg om natuurlijk olie te gaan "persen"
even 3 simpele vragen
1 uitlaat wel goed vast gedraaid?
2 je hebt er toch geen prop in gebeund?
3 heb je hem bij de dealer laten afstellen voor of na je deze uitlaat gemonteerd hebt?

en trouwens er komt natuurlijk wel meer mengels in je uitlaat bij een koude motor dan bij een warme

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 18:36
door Robertje
In je uitlaat wel. Maar niet in je carter

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: za 25 apr 2015, 23:09
door Okhuizen
Ik heb de uitlaat er zelf onder gehangen en heb m toen naar de dealer gebracht, hier hebben ze m afgesteld. Ik heb de prop er uit getikt en meer niet. De enige reden kan dus alleen maar zijn dat de uitlaat niet goed vast zit op het blok. Ik vond het er ook al een beetje raar uitzien qua aansluiting, maar ik kreeg het zelf niet beter. De dealer heeft er ook niks van gezegd dus ik dacht dat het wel goed was.

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: za 25 apr 2015, 23:11
door Okhuizen
Nu heb ik trouwens nog een andere vraag: ik heb twv 12-53 dus de brommer maakt met vol gas overtoeren. Ik zorg er altijd voor dat ik met de digitale teller een paar streepjes onder de het volle bereik blijf. Maar hoe weet ik nu wanneer de brommer overtoeren maakt?

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 13:37
door Fabioxz
Doe je gas naald wat omlaag (als je geen geld wilt uitgeven),
anders een wat kleinere sproeier. Dan trekt i ook net wat meer in de lage toeren.


Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde.. Dus stel
je rijd in ze 6 een km-tje of 70 en ongeveer 11k toeren en als je dan meer gas geeft en toeren gaan omhoog dus ongeveer 13k toeren maar je snelheid blijft het zelfde.

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 23:57
door Xtreme-R
Begin gewoon even bij het begin.
Controleer je olie pomp even en alle slangen die er iets meet te maken hebben.

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: di 28 apr 2015, 02:46
door stefanwinter
Fabioxz schreef:Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde.. Dus stel
je rijd in ze 6 een km-tje of 70 en ongeveer 11k toeren en als je dan meer gas geeft en toeren gaan omhoog dus ongeveer 13k toeren maar je snelheid blijft het zelfde.
Vind dit toch wel heel knap, enigste manier waarop dit zou kunnen is dat je koppeling dan ineens gaat slippen. Meer toeren is meer snelheid, dat staat vast gesteld door je versnellingsbak.

Re: Olie uit Giannelli

Geplaatst: do 30 apr 2015, 20:14
door Robertje
Eens met stefanwinter. Overtoeren betekend dat je veel te hoog in je toeren jaagt. De snelheid loopt dan echter gewoon evenredig op. Als je meer toeren gaat maken zonder dat je sneller gaat is je koppeling kaduuk.
Overtoeren beteknd dat je in het rood gaat met je toeren