Ik wil graag een technigas uitlaat hebben, een maat van me heeft dit namelijk ook.
hij gaat (met prop) rond de 65-70 en naar mijn idee loopt dit wel lekker en trekt ook nog redelijk.
het punt is nu, ik mag ongeveer 60-65. dit valt opzich wel te behalen met lichte vertanding en prop etc.
alleen ik heb links en rechts wat gehoord over overtoeren enz, kan iemand me ff uitleggen wat overtoeren precies zijn?
alvast bedankt.
technigas uitlaat
- Basvdlinde
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=26014
technigas uitlaat
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x race
Re: technigas uitlaat
dat is een redelijk leuk uitlaatje ga er zelf met een technigas enox over de 80 heen, het antwoord op je vraag is heel eenvoudig als jij hem in z'n 1 heel ver doortrek begint hij heel veel toeren te maken en een beetje te trillen, dat is een teken dat je blok overtoeren maakt, dus gewoon teveel toeren wat op lange duur slecht voor je blok is waardoor hij vast kan lopen, als je dit op de topsnelheid wild voorkomen moet je een zwaardere vertanding, je kan ook de prop verder dichtlassen kan je dezelfde vertanding houden, loopt je brommer niet zo hard en een andere manier is niet het gas helemaal opentrekken, maar dit is niet zo'n hele goeie als je een x snel thuis wil zijn oid trek je hem toch wel helemaal open, en maakt je blok overtoeren
- Basvdlinde
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=26014
Re: technigas uitlaat
dus als ik het goed begrijp, je zit gewoon "te" hoog in toeren?Rikvo schreef:dat is een redelijk leuk uitlaatje ga er zelf met een technigas enox over de 80 heen, het antwoord op je vraag is heel eenvoudig als jij hem in z'n 1 heel ver doortrek begint hij heel veel toeren te maken en een beetje te trillen, dat is een teken dat je blok overtoeren maakt, dus gewoon teveel toeren wat op lange duur slecht voor je blok is waardoor hij vast kan lopen, als je dit op de topsnelheid wild voorkomen moet je een zwaardere vertanding, je kan ook de prop verder dichtlassen kan je dezelfde vertanding houden, loopt je brommer niet zo hard en een andere manier is niet het gas helemaal opentrekken, maar dit is niet zo'n hele goeie als je een x snel thuis wil zijn oid trek je hem toch wel helemaal open, en maakt je blok overtoeren
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)