MHR50cc met originele krukas?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door Bart »

Ik heb hier al even rondgezocht maar enkel wat over de MHR80 wat gevonden...
Maar mijn cilinder is dus geschaaft in de wand en ik kan goedkoop een mhr50 kopen dus.
Maar ik vroeg me af of de originele krukas dat gaan houden? Lijkt me wel hé?
(uitgaande van een SCR Corse chrome of Giannelli Conti)

En zou ik dan betere prestaties krijgen tov. de originele cilinder?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door Jasper »

Ja dat houd die, een standaard as kan oom een mhr80 houden.
Dus een 50cc moet geen enkel probleem vormen.
Is niet supper veel sneller als standaard cilinder.
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door Bart »

Oke, bedankt Jasper.
Hoe kan je het verschil zien tussen de team, replica en gewone MHR? (aan de cilinder zelf)
Weet wel dat de MHR en MHR Team een losse binnenkop hebben en de replica een dubbele zuigerveer.
Had gelezen dat de team heel hoogtoerig is, de gewone MHR redelijk hoogtoerig en de replica iets minder?
Lijkt me dus de MHR de beste keuze voor mij? (elke zaterdag 20km naar m'n werk, af en toe is naar m'n vriendin in de zomer)
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Gebruikersavatar
Casper
Beginnende tuner
Berichten: 228
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: 1967 Ford Mustang Shelby gt500 Cali plate
Locatie: Vught (Noord-Brabant)

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door Casper »

Hoeveel toeren kan een ori kurk maximaal aan?
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door Jasper »

Kweet niet.
Ik heb tijdje met 11-53 gereden met conti. En als ik 80/85 ree was mijn toerenbalkje helemaal vol. En kon door tot de 95/100 met 11-53.
Dus hoogste wat ik ermee gedraaid heb gok ik op 13.500 misschien wel hoger zelfs.
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door the skullkid »

jasperrr91 schreef:Kweet niet.
Ik heb tijdje met 11-53 gereden met conti. En als ik 80/85 ree was mijn toerenbalkje helemaal vol. En kon door tot de 95/100 met 11-53.
Dus hoogste wat ik ermee gedraaid heb gok ik op 13.500 misschien wel hoger zelfs.
toen mijn balkje vol zat knapte mijn ketting en ging mijn voorlicht uit... En ik zat echt niet zo hoog in toeren...
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door Jasper »

En wat bedoel je daarmee?
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door maffia741 »

Dat je ketting knapt licht echt niet aan hoeveel toeren je rijd licht meer aan onderhoud/ goed op spanning zetten en de kwaliteit van de ketting.

Je ketting draait niet harder als je meer toeren rijd hoor alleen als je harder rijd
thijs.c
Derbi fan
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 feb 2011, 18:27
Vervoersmiddel: Derbi Senda drd 2003 vespa ciao aeon cobra 50

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door thijs.c »

er is zeker wel veel verschil met standaard cilinder een mhr team daar haal je wel 15 pk uit en dat is zeker wel sneller dan standaard cilinder
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: MHR50cc met originele krukas?

Ongelezen bericht door Jasper »

Het gaat hier niet om de team.
Eerst is lezen voordat je iets zegt.
Plaats reactie