Pagina 1 van 1

MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 09:40
door Bart
Ik heb hier al even rondgezocht maar enkel wat over de MHR80 wat gevonden...
Maar mijn cilinder is dus geschaaft in de wand en ik kan goedkoop een mhr50 kopen dus.
Maar ik vroeg me af of de originele krukas dat gaan houden? Lijkt me wel hé?
(uitgaande van een SCR Corse chrome of Giannelli Conti)

En zou ik dan betere prestaties krijgen tov. de originele cilinder?

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 11:24
door Jasper
Ja dat houd die, een standaard as kan oom een mhr80 houden.
Dus een 50cc moet geen enkel probleem vormen.
Is niet supper veel sneller als standaard cilinder.

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 11:35
door Bart
Oke, bedankt Jasper.
Hoe kan je het verschil zien tussen de team, replica en gewone MHR? (aan de cilinder zelf)
Weet wel dat de MHR en MHR Team een losse binnenkop hebben en de replica een dubbele zuigerveer.
Had gelezen dat de team heel hoogtoerig is, de gewone MHR redelijk hoogtoerig en de replica iets minder?
Lijkt me dus de MHR de beste keuze voor mij? (elke zaterdag 20km naar m'n werk, af en toe is naar m'n vriendin in de zomer)

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 17:23
door Casper
Hoeveel toeren kan een ori kurk maximaal aan?

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 18:26
door Jasper
Kweet niet.
Ik heb tijdje met 11-53 gereden met conti. En als ik 80/85 ree was mijn toerenbalkje helemaal vol. En kon door tot de 95/100 met 11-53.
Dus hoogste wat ik ermee gedraaid heb gok ik op 13.500 misschien wel hoger zelfs.

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 18:29
door the skullkid
jasperrr91 schreef:Kweet niet.
Ik heb tijdje met 11-53 gereden met conti. En als ik 80/85 ree was mijn toerenbalkje helemaal vol. En kon door tot de 95/100 met 11-53.
Dus hoogste wat ik ermee gedraaid heb gok ik op 13.500 misschien wel hoger zelfs.
toen mijn balkje vol zat knapte mijn ketting en ging mijn voorlicht uit... En ik zat echt niet zo hoog in toeren...

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 18:32
door Jasper
En wat bedoel je daarmee?

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 18:35
door maffia741
Dat je ketting knapt licht echt niet aan hoeveel toeren je rijd licht meer aan onderhoud/ goed op spanning zetten en de kwaliteit van de ketting.

Je ketting draait niet harder als je meer toeren rijd hoor alleen als je harder rijd

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 19:33
door thijs.c
er is zeker wel veel verschil met standaard cilinder een mhr team daar haal je wel 15 pk uit en dat is zeker wel sneller dan standaard cilinder

Re: MHR50cc met originele krukas?

Geplaatst: za 05 mar 2011, 19:35
door Jasper
Het gaat hier niet om de team.
Eerst is lezen voordat je iets zegt.