Afstellen Airsal 70 Gianneli Conti

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Rinkeeee96
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007

Afstellen Airsal 70 Gianneli Conti

Ongelezen bericht door Rinkeeee96 »

Heb wat problemen met het afstellen van mn derbi.
Begon eergister toen ik naar werk toe reed en hij uitviel, niet ineens maar alsof je benzine op was. Geprobeerd wat ik op dat moment kon maar kreeg hem niet aan. Aanrennen etc, maar gelopen naar werk. Na werk keertje de bougie eruit en erin en hij liep weer. Vreemd maarja, Heb sinds een week een airsal 70 eronder maar ik reedt met hittegraad 8, liep prima. Kreeg aangeraden van vrienden om toch even 9 te halen, dus dat heb ik gister gedaan. Heb toen ook nog een heel stuk gereden met mn oude bougie en ging prima. Maar toch gwn 9 erin gedraaid. Daarna kon ik prima rijden met 9, geen gestotter of wat dan ook. Gisteravond toen ik naar huis reed om n uur of 1, was t vrij koud, moest 4km rijden maar hij kwam niet boven de 50 graden uit. Dacht dat t kwam omdat t maar n klein stukje was en omdat zo koud was. Vandaag weer hetzelfde probleem. alleen nu wordt ie wel 70 graden, maar stotterd vollop. Vindt ik raar want heb niks verandert kwa sproeier. Net nog een paar dingen geprobeerd, oude bougie terug erin, geen verschill. Sproeier 90 erin gestopt, geen verschill. Zat normaal 94 in, kleiner als 90 heb ik niet. Heeft prima gereden op 94. bougie geeft nu wel aan dat hij veelste veel benzine krijgt. is echt zwart, maar vindt ik wel vreemd want heeft t prima gedaan op 94. Kan m niet eens fatsoenlijk warmrijden, stotterd al rond de 4k toeren.... Alle ideeen welkom! smile emoticon
Setup: Airsal 70 Gianneli Conti 17.5m
erwin
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD125-SM

Re: Afstellen Airsal 70 Gianneli Conti

Ongelezen bericht door erwin »

Een "hittegraad" van een bougie heeft niets te maken met een bloktemperatuur.
Als je de keuze hebt tussen een lage of hoge bloktemperatuur (bij exact dezelfde rit!),
is de lage temperatuur natuurlijk beter in alle opzichten...
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Ongelezen bericht door Rikvo »

ik den k dat je afstelling niet goed is, ik rij met sproeier 98 met een conti op origineel, het stotteren enzo kan ook komen doordat je misschien te vet smeert k zou iets van max 1:40 mengen op 70cc, en naar de graden zou ik helemaal niet kijken en gewoon hittegraad 8 of 9 pakken, als je brommer niet boven de 50 kom maak je ook niet veel toeren dus word de cilinder ook niet warm, en misschien je ontsteking eens na kijken als het ineens is gekomen en hij ervoor goed liep
Rinkeeee96
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007

Ongelezen bericht door Rinkeeee96 »

Probleem gevonden, echt n kluns ben ik ik haha
Khad onder mijn zadel een flesje olie liggen in een zakje, dit is in de inlaat van mn luchtbox gerold, inlaat werdt kleiner en kreeg teveel benzine, drm t stotteren...
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Ongelezen bericht door Rikvo »

haha okeej mooi dat het opgelost is, heb het ook wel eens gehad met de kabelboom :palm:
Plaats reactie