Pagina 1 van 2
Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 15:22
door Timothydgm
Hallo allemaal.
Ik heb een derbi senda, helemaal std behalve ontrgensde uitlaat en tandwielverhouding 12-53.
Nou dacht ik aan een 70 cc + std uitlaat. Ik wil alleen mn top lekker laag houden en meer voor de koppel gaan. Nou is er niet echt heeeel veel keus in 70 cc laagtoerig. De dr70 zou perfect zijn maar kan niet op het nieuwe blok. Dan blijven er nog over: dmp 70 en airsal 70 toch? Iemand ervaring met deze cilinders icm met std uitlaat? En wat wordt dan ongeveer de top? Niet veel hoger toch. Nou had ik ergens gelezen dat die airsal iets sneller is als die dmp? Iemand hier ervaring mee..
Laat maar horen alle tips zijn welkom

Tim
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 15:50
door derbi-ftw
DMP 70cc
Top Performance 80cc
Airsal 2-zuigerveren 70cc
Top Performance 50cc
Metrakit ''gietijzer'' 70cc
Metrakit SP 70cc (weet ik niet helemaal zeker)
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 16:08
door Timothydgm
derbi-ftw schreef:DMP 70cc
Top Performance 80cc
Airsal 2-zuigerveren 70cc
Top Performance 50cc
Metrakit ''gietijzer'' 70cc
Metrakit SP 70cc (weet ik niet helemaal zeker)
Die Tp en metrakit zijn te snel haha. En met een 50 wordt de setup allee maar hoogtoeriger. Ben echt op zoek naar een laagtoerige 70.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 16:25
door derbi-ftw
Lezen blijft moeilijk hh.
Heb je zat opties gegeven.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 17:23
door Timothydgm
derbi-ftw schreef:Lezen blijft moeilijk hh.
Heb je zat opties gegeven.
Ben er vrij zeker van dat ik geen problemen heb met lezen.
Je gaf me 5 opties. Daarvan vallen er 3 af, omdat ze niet aan mijn vereisten voldoende. Dus dat is 5 - 3 = 2. En laten dat nou precies de 2 zijn waar ik zelf ook al mee was gekomen. Ik wou alleen weten of ik nog een laagtoerige 70 mis. En welke voldoet het best aan mijn eisen.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 19:46
door garfield
Waarom niet gelijk een 80cc?
Dan heb je zowel de Malossi MHR80 replica en de Polini gietijzer 80cc.
Beiden behoorlijk laagtoerig en vooral veel koppel.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 20:19
door Timothydgm
garfield schreef:Waarom niet gelijk een 80cc?
Dan heb je zowel de Malossi MHR80 replica en de Polini gietijzer 80cc.
Ben bang dat mn top dan te hoog wordt. Wil het liefst niet hoger dan 75. Was het maar zn feest haha
Beiden behoorlijk laagtoerig en vooral veel koppel.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 21:18
door D25
Airsall 80cc met standaard uitlaat ik ook wel leuk hoor
Trekt hem in zijn 2 nog op het achterwiel en gaat naar mijn mening nog niet eens supersnel, plus 2de hands kun je ze vrij goedkoop krijgen
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 23:06
door Timothydgm
Hoe snel dan?
Re: Cilinder keus
Geplaatst: di 10 nov 2015, 23:15
door garfield
Als je koppel zoekt,zou ik niet de Airsal 80 nemen.
Die wil toch graag toeren draaien.
Malossi 80 replica met 14mm en standaard uitlaat loopt toch nog 85.
(En je kan gewoon 40 rijden in z'n 6 en gewoon optrekken zonder terug te schakelen..)
Begint al bij 4000 toeren te trekken.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: wo 11 nov 2015, 00:40
door Timothydgm
garfield schreef:Als je koppel zoekt,zou ik niet de Airsal 80 nemen.
Die wil toch graag toeren draaien.
Malossi 80 replica met 14mm en standaard uitlaat loopt toch nog 85.
(En je kan gewoon 40 rijden in z'n 6 en gewoon optrekken zonder terug te schakelen..)
Begint al bij 4000 toeren te trekken.
Dat is zeker wel tof! Vind alleen de top iets te hoog

. Nou ik niet, maar mn ouders en de politie. Dus verder nog aaraders?
Re: Cilinder keus
Geplaatst: wo 11 nov 2015, 10:30
door ebervanroij
Bij 75 of 85 heb je allebei dezelfde problemen met de politie.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: wo 11 nov 2015, 20:57
door Timothydgm
Ja okee. Alleen ik denk dat ik 70/75 er nog wel doorhee krijg bij mn ouders. En harder niet. Stomme regels

Re: Cilinder keus
Geplaatst: vr 13 nov 2015, 00:50
door Timothydgm
Maar oke. Dus airsal 70 of dmp? Welke is beter
Re: Cilinder keus
Geplaatst: vr 13 nov 2015, 14:01
door ebervanroij
Airsal, maar voor jou denk ik DMP
Re: Cilinder keus
Geplaatst: vr 13 nov 2015, 17:39
door Timothydgm
ebervanroij schreef:Airsal, maar voor jou denk ik DMP
Okee. Dacht ik al. Maar er is wel zeker een merkbaar verschil in koppel met 50 cc ori toch? Dan ga ik die dmp gwn bestellen!
Re: Cilinder keus
Geplaatst: za 14 nov 2015, 16:38
door ebervanroij
Ja er zit zeker een merkbaar verschil in koppel.
Re: Cilinder keus
Geplaatst: do 19 nov 2015, 15:32
door Rinkeeee96
Zit verschill in maar doe aub niet, dikke geld verspilling.... Heb het zelf geprobeerd, airsal 70 op ori uitlaat. IS GEEN 140EURO WAARD!! dat kleine beetje verschill...
Re: Cilinder keus
Geplaatst: do 19 nov 2015, 19:00
door D25
waarom gewoon geen snelle 50cc zoals een metrakit,gilardoni of een mhr50
Re: Cilinder keus
Geplaatst: vr 20 nov 2015, 03:00
door ebervanroij
Rinkeeee96 schreef:Zit verschill in maar doe aub niet, dikke geld verspilling.... Heb het zelf geprobeerd, airsal 70 op ori uitlaat. IS GEEN 140EURO WAARD!! dat kleine beetje verschill...
Zo weinig verschil ja??? Met die conti ging t wel toch?