Airsal 70 op std setup

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Aprilianus
Banden plakker
Vervoersmiddel: 2009 Aprilia SX 50

Airsal 70 op std setup

Ongelezen bericht door Aprilianus »

Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Aprilia sx50 uit 2009, hij is volledig ontgrenst en er hangt een Turbokit GP uitlaatje onder.
Verder is hij helemaal standaard. Hij gaat ongeveer 95 nu. Alleen begint het wel aan me te knagen om hem nog sneller te maken, maar zonder dat mijn rekening leeggetrokken wordt. :emo: Dus zat ik eraan te denken om een Airsal 70cc cilindertje te kopen, ik hoorde dat die gewoon op standaard blok etc. kan? Is dit waar? En wat is het effect als ik dit doe? Of is het onverstandig? :blink:

M.v.g.
julian
Tuner
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)

Re: Airsal 70 op std setup

Ongelezen bericht door julian »

Airsal 70 kan gewoon zo op je blok, je krijgt meer koppel maar verwacht niet een te hoge top snelheid.
Ik zou het alleen niet doen als je veel kilometers erop hebt zitten. en dan heb ik het over de 20.000+ .
Heb zelf nooit een airsal 70 gehad.. maar er wel veel van gehoord, En vooral de laatste tijd.
garfield
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Contacteer:

Ongelezen bericht door garfield »

Heb geen ervaring met 70 cc,maar wel met de Airsal 80cc.
Loopt wel lekker,maar niet op de standaard uitlaat(deze wil graag toeren draaien en dat wil niet met de standaard uitlaat).

Als je echt lekker laagtoerig wilt rijden met de standaard uitlaat,dan zijn de Malossi MHR 80 Replica en de Polini 80 gietijzer wel leuk.

Beginnen al bij 4000 toeren te trekken :happy:
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Aprilianus
Banden plakker
Vervoersmiddel: 2009 Aprilia SX 50

Ongelezen bericht door Aprilianus »

Ah bedankt, de brommer heeft al aardig wat kilometers erop zitten (31000 :blink: )
Moet ik er dan een nieuwe krukas inzetten? En hard optrekken is altijd leuk, topsnelheid hoeft niet per se boven de 100 uit te komen, maar ik wil het wel kunnen halen. :)
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dan zou ik er zeker een nieuwe krukas in zetten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie