Pagina 1 van 1

welke ontsteking

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 17:54
door terryjanzen
Mede fm's ik twijfel welke ontsteking ik ga nemen, ik heb 2 keuzes namelijk:
Een hpi
Of
Een malossi eprom

Ik twijfel door ze prijzen omdat de prijs van malossi zo hoog ligt en die van hpi redelijk laag, welke van de 2 zal beter/harder/sneller zijn op een setupje?:

Malossi mhr team 80cc
MHR supernoto utlaat
Waarschijnlijk een 30mm pwk carbu van polini

Zag ook dat ze op easyparts.nl een ontsteking van malossi hebben een normale malossi eprom en een van team? Wat zal dat voor verschill maken?

Hoor graag van jullie ervaringen!!

Re: welke ontsteking

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 20:17
door terryjanzen
Setup voor de zomer, voor eventuele verbeteringen van jullie :wub:
Mhr 80cc team
Doppler endurance krukas
Mhr supermoto
30mm vlakschuif polini
Vl6 membraan
Dmp platen met malossi drukveren

Hoor het graag :geek:

Re: welke ontsteking

Geplaatst: do 17 mar 2016, 08:46
door derbi-ftw
Leuke set-up.

Zou wel voor een MHR ontsteking gaan. (gaat wat fijner met de cilinder en uitlaat) dan de HPI.

Re: welke ontsteking

Geplaatst: do 17 mar 2016, 09:40
door terryjanzen
Ik wil de inlaat flow ook nog wat bewerken en de spoelpoorten gelijk maken, lijkt me wel leuk om tedoen want heb nog een extra carter setje liggen :D
hebben jullie maybe tips ? Welk gereedschap ik t best kan gebruiken enzovoort.

Re: welke ontsteking

Geplaatst: di 22 mar 2016, 21:17
door terryjanzen
Tips? :D

Re: welke ontsteking

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 11:01
door aidsaap
Ik ben zelf een liefhebber van Dremel, vooral als je hier een flexibele kop voor hebt. Je moet vooral veel geduld hebben en heel voorzichtig kleine stukjes wegfrezen zonder uit te schieten en dergelijke. Het tunen zelf doe ik niet zoveel aan, mn RS125 is van de fabriek uit al getuned genoeg, maar vooral voor het inlaattraject is het belangrijk dat je alle hoeken en scherpe bochten versoepeld zodat het gasmengsel eenvoudiger kan stromen. Dit is redelijk eenvoudig te doen met een dremel als je geduld hebt.