mhr80 met standaard uitlaat
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 09 apr 2016, 12:26
- Vervoersmiddel: aprilia sx 50
mhr80 met standaard uitlaat
Halloo,
ik vraag me af hoe hoog je top is met een geheel standaard ontgrensde derbi en 80cc malossi.
en heb je veel koppel met deze setup?
heeft iemand hier ervaring mee?
ik vraag me af hoe hoog je top is met een geheel standaard ontgrensde derbi en 80cc malossi.
en heb je veel koppel met deze setup?
heeft iemand hier ervaring mee?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: mhr80 met standaard uitlaat
De top is ongeveer hetzelfde als standaard.
Koppel ga je wel hebben, maar de uitlaat houdt echt enorm in.
Zet er een 1 tandje groter voortandwiel op, dat kompenseert het lagere toerental.
(Houdt bij 8000 toeren wel op namelijk)
Rijdt wel lekker overigens, je kan gewoon 40 rijden in z'n 6 en gewoon optrekken zonder terug te schakelen
Koppel ga je wel hebben, maar de uitlaat houdt echt enorm in.
Zet er een 1 tandje groter voortandwiel op, dat kompenseert het lagere toerental.
(Houdt bij 8000 toeren wel op namelijk)
Rijdt wel lekker overigens, je kan gewoon 40 rijden in z'n 6 en gewoon optrekken zonder terug te schakelen

Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 09 apr 2016, 12:26
- Vervoersmiddel: aprilia sx 50
Re: mhr80 met standaard uitlaat
Ik heb gehoord dat je met een korte vertanding auto wheelie kan trekkengarfield schreef:De top is ongeveer hetzelfde als standaard.
Koppel ga je wel hebben, maar de uitlaat houdt echt enorm in.
Zet er een 1 tandje groter voortandwiel op, dat kompenseert het lagere toerental.
(Houdt bij 8000 toeren wel op namelijk)
Rijdt wel lekker overigens, je kan gewoon 40 rijden in z'n 6 en gewoon optrekken zonder terug te schakelen


kan je met een grotere vertanding er niet voor zorgen dat de top ook hoger word?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: mhr80 met standaard uitlaat
Niet met de standaard uitlaat..
Je kan namelijk echt geen toeren draaien.(houdt zelfs de originele cilinder al tegen..)
En om nu het voortandwiel nog veel groter te maken...
Dan raak je juist weer al je trekkracht kwijt.
Je kan namelijk echt geen toeren draaien.(houdt zelfs de originele cilinder al tegen..)
En om nu het voortandwiel nog veel groter te maken...
Dan raak je juist weer al je trekkracht kwijt.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 09 apr 2016, 12:26
- Vervoersmiddel: aprilia sx 50
Re: mhr80 met standaard uitlaat
ow dus gwn lekker veel koppel dus, Bedankt Garfieldgarfield schreef:Niet met de standaard uitlaat..
Je kan namelijk echt geen toeren draaien.(houdt zelfs de originele cilinder al tegen..)
En om nu het voortandwiel nog veel groter te maken...
Dan raak je juist weer al je trekkracht kwijt.

-
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
- Vervoersmiddel: Derbi limited 2008
- Gallery: Sx: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19209 (sold)
Ltd: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20542
Re: mhr80 met standaard uitlaat
In principe zou het kunnen maar die standaard uitlaat knijpt hem wel heel erg af.
Als je voor koppel gaat zou ik persoonlijk eerder voor een airsal 70 met een leovince v6 of iets dergelijks kiezen.
Mocht je toch voor de mhr gaan kies dan wel de replica met 2 zuiger veren die is nog laagtoeriger dan de gewone mhr.
Als je voor koppel gaat zou ik persoonlijk eerder voor een airsal 70 met een leovince v6 of iets dergelijks kiezen.
Mocht je toch voor de mhr gaan kies dan wel de replica met 2 zuiger veren die is nog laagtoeriger dan de gewone mhr.
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 09 apr 2016, 12:26
- Vervoersmiddel: aprilia sx 50
Re: mhr80 met standaard uitlaat
Ik heb al een gewone mhr80, deze week ga ik hem monteren samen met de nieuwe krukas.
Ik ben benieuwd wat ie doet
Ik ben benieuwd wat ie doet
-
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
- Vervoersmiddel: Derbi limited 2008
- Gallery: Sx: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19209 (sold)
Ltd: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20542
Re: mhr80 met standaard uitlaat
Zal ongetwijfeld beter rijden dan 50cc maar de uitlaat knijpt hem wel behoorlijk af.
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 09 apr 2016, 12:26
- Vervoersmiddel: aprilia sx 50
Re: mhr80 met standaard uitlaat
de cilinder ligt er een paar dagen onder en rijd super fijn. mn topsnelheid is 90 op de teller, dus dat is best lekker en hij trekt super hard op.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: mhr80 met standaard uitlaat
De MHR80 met 1 of 2 zuigerveren?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 09 apr 2016, 12:26
- Vervoersmiddel: aprilia sx 50
Re: mhr80 met standaard uitlaat
met 1 zuigerveer.derbi-ftw schreef:De MHR80 met 1 of 2 zuigerveren?