Pagina 1 van 1

mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 15:34
door aapje63
Halloo,
ik vraag me af hoe hoog je top is met een geheel standaard ontgrensde derbi en 80cc malossi.
en heb je veel koppel met deze setup?
heeft iemand hier ervaring mee?

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 15:51
door garfield
De top is ongeveer hetzelfde als standaard.
Koppel ga je wel hebben, maar de uitlaat houdt echt enorm in.
Zet er een 1 tandje groter voortandwiel op, dat kompenseert het lagere toerental.
(Houdt bij 8000 toeren wel op namelijk)

Rijdt wel lekker overigens, je kan gewoon 40 rijden in z'n 6 en gewoon optrekken zonder terug te schakelen :mrgreen:

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 16:21
door aapje63
garfield schreef:De top is ongeveer hetzelfde als standaard.
Koppel ga je wel hebben, maar de uitlaat houdt echt enorm in.
Zet er een 1 tandje groter voortandwiel op, dat kompenseert het lagere toerental.
(Houdt bij 8000 toeren wel op namelijk)

Rijdt wel lekker overigens, je kan gewoon 40 rijden in z'n 6 en gewoon optrekken zonder terug te schakelen :mrgreen:
Ik heb gehoord dat je met een korte vertanding auto wheelie kan trekken :dry: :mrgreen:
kan je met een grotere vertanding er niet voor zorgen dat de top ook hoger word?

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 18:41
door garfield
Niet met de standaard uitlaat..
Je kan namelijk echt geen toeren draaien.(houdt zelfs de originele cilinder al tegen..)

En om nu het voortandwiel nog veel groter te maken...
Dan raak je juist weer al je trekkracht kwijt.

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 21:26
door aapje63
garfield schreef:Niet met de standaard uitlaat..
Je kan namelijk echt geen toeren draaien.(houdt zelfs de originele cilinder al tegen..)

En om nu het voortandwiel nog veel groter te maken...
Dan raak je juist weer al je trekkracht kwijt.
ow dus gwn lekker veel koppel dus, Bedankt Garfield :thumbup:

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: za 30 apr 2016, 11:15
door Mika
In principe zou het kunnen maar die standaard uitlaat knijpt hem wel heel erg af.
Als je voor koppel gaat zou ik persoonlijk eerder voor een airsal 70 met een leovince v6 of iets dergelijks kiezen.
Mocht je toch voor de mhr gaan kies dan wel de replica met 2 zuiger veren die is nog laagtoeriger dan de gewone mhr.

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: zo 01 mei 2016, 16:46
door aapje63
Ik heb al een gewone mhr80, deze week ga ik hem monteren samen met de nieuwe krukas.
Ik ben benieuwd wat ie doet

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: zo 01 mei 2016, 22:18
door Mika
Zal ongetwijfeld beter rijden dan 50cc maar de uitlaat knijpt hem wel behoorlijk af.

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 21:13
door aapje63
de cilinder ligt er een paar dagen onder en rijd super fijn. mn topsnelheid is 90 op de teller, dus dat is best lekker en hij trekt super hard op.

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 23:04
door derbi-ftw
De MHR80 met 1 of 2 zuigerveren?

Re: mhr80 met standaard uitlaat

Geplaatst: vr 13 mei 2016, 16:03
door aapje63
derbi-ftw schreef:De MHR80 met 1 of 2 zuigerveren?
met 1 zuigerveer.