Snelheid/geluid veranderen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Heijmans-2000
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 10 sep 2016, 13:44
Vervoersmiddel: Derbi senda sm x-Treme fluo red

Snelheid/geluid veranderen

Ongelezen bericht door Heijmans-2000 »

Hallo,ik ben nu in bezit van een nieuwe derbi senda x-Treme sm waar nu ongeveer zo een 300km op de teller staat. Nu zou ik graag mijn derbi een 65km/h willen laten lopen en het Later een zwaarder geluid willen geven. Nu was ik aan het denken om mijn prop voor de helft uit te boren en er een twin air lucht filter op te zetten voor het geluid. Is dit een goed idee of zijn hier betere lucht filters voor? zou ik hier veel verandering mee horen op een originele set up? En brengt dit geen schade aan aan het blok?

Alvast bedankt!
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: Snelheid/geluid veranderen

Ongelezen bericht door Coen_O »

Als je sneller wilt en mooier geluid, gewoon een andere uitlaat kopen. Met de meeste uitlaten ga je wel harder als 65, maar uiteindelijk ga je dat toch wel :lol:

Powerfilter kun je wel gebruiken, geen idee hoe dit loopt/klinkt i.c.m. een originele uitlaat. Zal met dit jaargetijde geen powerfilter gaan kopen aangezien het weer gaat regenen en koud begint te worden.

Als er water in je powerfilter loopt heb je kans dat het hele zooitje je vastnakt. Als je er 1 koopt olie hem goed in zodat er wel behoorlijk veel water tegengehouden wordt.
RickyMalaguti
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT
Locatie: Groningen

Re: Snelheid/geluid veranderen

Ongelezen bericht door RickyMalaguti »

of je koopt er een met een regen kapje ;)
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: Snelheid/geluid veranderen

Ongelezen bericht door Coen_O »

:lol: :lolno:
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Snelheid/geluid veranderen

Ongelezen bericht door Knissaw »

Heijmans-2000 schreef:Hallo,ik ben nu in bezit van een nieuwe derbi senda x-Treme sm waar nu ongeveer zo een 300km op de teller staat. Nu zou ik graag mijn derbi een 65km/h willen laten lopen en het Later een zwaarder geluid willen geven. Nu was ik aan het denken om mijn prop voor de helft uit te boren en er een twin air lucht filter op te zetten voor het geluid. Is dit een goed idee of zijn hier betere lucht filters voor? zou ik hier veel verandering mee horen op een originele set up? En brengt dit geen schade aan aan het blok?

Alvast bedankt!
Ik kan je volgende week vrijdag laten weten wat een powerfilter nou doet. Dan heb ik mijn stetup dr op :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Snelheid/geluid veranderen

Ongelezen bericht door Gooncy »

Met een powerfilter hoor je wel verschil met een standaard uitlaat. Wat zwaarder en dieper geluid. Prestaties merk je vrijwel niks van. En idd voordat je hem monteert ff in de filter olie zetten. (je hebt zo een spary en gewoon olie, spary is makkelijker)
Als alternatief kan je blokolie gebruiken. Je moet hem hoe dan ook olien anders heb je kans dat er stuif zand je blokje in komt en dat molt je cilinderwand en krukaslagers. Met dit weer maakt t niet zoveel uit of je nou een normaal filter of powerfilter hebt. Als je hem maar wel goed wegwerkt. Ik had de originele luchtbuis ingekort en toen het filter daarop geplaatst. Nu zit die mooi droog onder mn zadel en achter mn kap. Mooi schoon en droog. :happy:
DRD EDITION
Plaats reactie