Pagina 1 van 1
					
				derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: za 14 jan 2017, 17:27
				door laurens.vandebosch
				hey ik ben laurens en ik zoek een goede uitlaat voor mij 50 cc derbi.
mijn derbi is momenteel nog begrenst en ik zoek een uitlaat die beter optrekt terwijl hij nog begrenst is.
de tandwiel verhoudingen zijn nog standaard.
de uitlaat mag boven of onderlangs zijn, de uitlaat mag goed lawaai maken :p. 
alvast bedankt.
			 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: zo 15 jan 2017, 12:20
				door EZ_R
				Met een begrensde uitlaat zul je nooit naar wens kunnen optrekken.
Eruit met die begrenzer!
			 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: zo 15 jan 2017, 13:56
				door RickyMalaguti
				je kan de prop een klein beetje uitboren zodat hij iets sneller op trekt maar dit helpt minimaal
gewoon de prop er uit halen
			 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: zo 15 jan 2017, 18:40
				door laurens.vandebosch
				als ik de prop er uit gaat gaat hij ook sneller gaan niet ? want dat is niet de bedoeling er worde regelmatig controles gedaan aan mijn school ...
			 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: ma 16 jan 2017, 17:13
				door Gooncy
				Over jet algemeen gaat hij dan wel sneller ja. Je kan hem dan evt lichter vertanden waardoor je snel optrekt maar een lage topsnelheid hebt. Maar op top rijdt dat niet zo fijnn...
			 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 11:44
				door RickyMalaguti
				Ben ik het niet helemaal mee eens, 55 rijden met 11-60 vertanding vond ik altijd gewoon comfortabel 
 
 
het word pas oncomfortabel als je lang 65 70 rijd, maar natuurlijk kunnen de ervaringen verschillen
 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 14:09
				door Knissaw
				55 rijden met 11-60 vertanding vond ik altijd gewoon comfortabel 
 
 
helemaal gek..... Dit is dus hoe je een cilinder kapotmaakt 

 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 20:20
				door RickyMalaguti
				Knissaw schreef:55 rijden met 11-60 vertanding vond ik altijd gewoon comfortabel 
 
 
helemaal gek..... Dit is dus hoe je een cilinder kapotmaakt 

 
hoezo dat, cilinder zit er inmiddels al 9,5k op, doet het perfect en geen enkele schade sporen.
En met 55 zit je op de 8k toeren (moet ik er wel bij zeggen dat dit om een am6 blok gaat)
 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 21:04
				door Knissaw
				8k toeren vind ik oprecht wel veel voor 55 kmh, Hierdoor zou je (lijkt mij) overtoeren moeten krijgen, nietwaar?..... Alhoewel ik dacht dat je zo'n 10k toeren zou maken. dus in dat opzicht scheelt dat toch weer 2k toeren.. 

 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:03
				door RickyMalaguti
				8k toeren is inderdaad veel voor 55 als je ook daadwerkelijk harder wil als 55
maar als het daar ophoud door de prop wat is daar dan mis mee?
voor stadsverkeer vind ik dit een prima verhouding, ook ontgrenst omdat je in de stad eigenlijk nooit op top rijd
			 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:14
				door Gooncy
				Ik vindt het ook totaal niet efficient omdat je veel meer slijt en zuipt terwijl de snelheid lager is  
 
 
Lijkt mij comfertabeler om met 8k toeren 70 te rijden dan met 8k toeren 50
 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:22
				door RickyMalaguti
				Klopt maar ik weet ook niet tot hoever in de toeren een begrensde originele derbi uitlaat gaat maar ik gok toch wel tot zo'n 7000-8000 toeren
Het punt was om meer trek kracht te krijgen terwijl hij begrensd is dus als hij zijn prop beetje bij beetje opgaat boren komt het toerental ook steeds hoger dus moet je dat gaan compenseren met de vertanding als je niet hoger als 55 wil uitkomen
meer zuipen en meer slijtage horen daar wel bij ja 
 
 
70cc werkt helemaal niet met een begrensde pijp uit ervaring
En een permanente toeren begrenzer gaat je cdi / onsteking van kapot
Kortom er is gewoon geen geweldige tussenweg
Gewoon ontgrenzen dus en fuck the police 

 
			
					
				Re: derbi DRD racing uitlaat (hulp gezocht)
				Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:42
				door Knissaw
				Gewoon ontgrenzen
Hier ben ik het mee eens, Behalve met dit stukje 
dus en fuck the police 

Houd oom agent effe tevriend, Heb je later wat aan... Believe me 
