70cc/80cc op originele krukas
Geplaatst: wo 22 mar 2017, 15:32
Vorig jaar zomer heb ik mijn Derbi Drd gekocht en gereviseerd. Hij had namelijk een vastloper gehad met een 70cc Airsal op (als ik het goed gezien heb) een originele krukas.
Ik heb het blok uit elkaar gehad en het volgende aan vervangen:
- nieuwe blok- en krukaslagers + keeringen
- gloednieuwe 50cc airsal cilinder
- 17.5mm dellorto carb (bij de aankoop gekregen, zat 21mm dellorto op)
- doppler origin krukas
Het is dus eigenlijk geen 'originele' krukas, want het is een (goedkope) doppler. Maar het schijnt een betere krukas te zijn dan wat er origineel in zit. Het is dus een prima krukas voor 50cc, maar hoe lang gaat hij het vol houden met 70cc of zelfs 80cc? De krukas heeft er nu ongeveer 3000km/3500km op zitten. Niet heel veel dus...
Graag hoor ik jullie advies, want zomaar een grotere cilinder erop gooien was ik niet van plan...
Ik heb het blok uit elkaar gehad en het volgende aan vervangen:
- nieuwe blok- en krukaslagers + keeringen
- gloednieuwe 50cc airsal cilinder
- 17.5mm dellorto carb (bij de aankoop gekregen, zat 21mm dellorto op)
- doppler origin krukas
Het is dus eigenlijk geen 'originele' krukas, want het is een (goedkope) doppler. Maar het schijnt een betere krukas te zijn dan wat er origineel in zit. Het is dus een prima krukas voor 50cc, maar hoe lang gaat hij het vol houden met 70cc of zelfs 80cc? De krukas heeft er nu ongeveer 3000km/3500km op zitten. Niet heel veel dus...
Graag hoor ik jullie advies, want zomaar een grotere cilinder erop gooien was ik niet van plan...