CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
CalmoLDS
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 09:34

CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ongelezen bericht door CalmoLDS »

Beste leden,

Ik vroeg aan mijn garagist hoe ik mijn brommer kan opvoeren. Hij zij dat er tegenwoordig geen prop meer inzit en dat hij begrensd is op de toeren.
Ik vroeg mij nu dus af of ik gewoon de CDI kan weghalen en er een eurobegrenzer op kan zetten. Kan dit of moet ik een nieuwe (ontgrensde) CDI plaatsen?

Alvast bedankt,
-Louis
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ongelezen bericht door garfield »

Derbi heeft geen begrensde cdi.
Deze zijn alleen begrensd op de uitlaat en de luchtinlaat.
Als je de prop uit de uitlaat haalt en het koperen plaatje uit de carburateur,dan haal je makkelijk de 80 km per uur.

De meeste Chinese scooters zijn wel begrensd op de cdi.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
CalmoLDS
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 09:34

Re: CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ongelezen bericht door CalmoLDS »

Sorry maar ik heb geen derbi, ik heb een Generic Trigger. Ik vond dit dan toch nog het beste forum aangezien er geen is voor de Generic. In mijn uitlaat zit geen prop, enkel een begrenste CDI.
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

In dit geval zou je moeten beginnen met een ontgrensde cdi. Met een standaard AM6 blok met standaard ontgrensde uitlaat zou je zoals eerder gezegd een kilometer of 75/80 wel moeten kunnen halen. Je kan hierna altijd nog over gaan tot het kopen van een snellere uitlaat of het monteren van een andere cilinder...
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
CalmoLDS
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 09:34

Re: CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ongelezen bericht door CalmoLDS »

Mijn brommer is begrensd op 50km/u. Geen prop in de uitlaat, enkel begrensd via de CDI.
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

CalmoLDS schreef:Mijn brommer is begrensd op 50km/u. Geen prop in de uitlaat, enkel begrensd via de CDI.
Kijk eens op Google naar: 'ontgrensde cdi Generic Trigger' als je zo'n cdi vervangt voor de cdi die nu op je brommer zit is hij niet meer begrensd.
Een cdi is niets meer dan een 'Kastje' die er voor zorgt dat een brommer/scooter een maximaal aantal toeren kan lopen en hierdoor niet harder kan. bij een ontgrensde cdi kun je zoveel toeren maken als de brommer kan.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
CalmoLDS
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 09:34

Re: CDI ontgrenzen/eurobegrenzer?

Ongelezen bericht door CalmoLDS »

Een ontgrensde CDI erop en dan eurobegrenzer om toch nog te beperken/bij eventuele rollerbanken? Of werkt d8t niet?
Plaats reactie