Derbi rijd maar 30 km/uur

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
velias
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 13:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm extreme 2003

Derbi rijd maar 30 km/uur

Ongelezen bericht door velias »

Ik heb onlangs een tweedehands Derbi gekocht (sm extreme 2003), waarop ik zelf een nieuwe cilinder heb gezet (normale derbi cilinder). Toen ik de brommer testte, ging hij maar 30 per uur, en moest ik zeer snel schakelen. Je kon zelfs aanzetten in tweede versnelling.

Ik keek even naar de tandwielen, en die waren 11-62. Ik heb dan 15-46 gekocht, maar deze pasten niet op mijn type brommer.
Ik weet nu eigenlijk niet welke ik moet bestelllen, en als het wel zal helpen. Misschien is er ook nog een andere oorzaak? De uitlaat is van Turbokit, en de demper is een Leovince v6.

Ook heb ik al een mail gestuurd naar de garage om te vragen wat de oorzaak zou zijn, en hoeveel het zou kosten.
Ik zou graag hebben dat de brommer 55 km/uur loopt. Kan iemand mij helpen?
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Derbi rijd maar 30 km/uur

Ongelezen bericht door garfield »

Normaal.zit er 13 - 53 op als tandwielverhouding.
Mijn xrace heeft dit af fabriek erop zitten.

Voortandwiel van een Honda MT/Dax past ook, die zijn makkelijker te krijgen.

Met jouw verhouding kan je leuk in het zand rijden,maar is veel te licht voor op de weg.

Zelfs met de originele uitlaat(wel de ring eruit halen) en sproeier rond de 70 moet je toch 75 km per uur kunnen halen.
Eventueel het 11 tands voortandwiel laten zitten, dan houdt het met 50km per uur wel op(standaard uitlaat houdt in bij de 9000 toeren..)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
velias
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 13:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm extreme 2003

Re: Derbi rijd maar 30 km/uur

Ongelezen bericht door velias »

Ik heb nog even gecheckt en de tandwielverhouding is 11-62. Zou ik nu een ander achtertandwiel nemen, of een ander voortandwiel? En wat zou de beste verhouding zijn om rond de 50 te rijden?
Het is ook geen originele uitlaat die erop zit, maar een uitlaat van turbokit, zonder prop. Daarom snap ik niet echt dat hij zo traag gaat.
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Derbi rijd maar 30 km/uur

Ongelezen bericht door garfield »

Probeer eens een 15 tands voortandwiel.
Dat past, mits je ketting lang genoeg is.

Dan heb je bijna de standaard verhouding.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie