Derbi GPR Problemen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Leon1499
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 16:40
Vervoersmiddel: Derbi GPR

Derbi GPR Problemen

Ongelezen bericht door Leon1499 »

Hallo,
Ik heb al een tijdje een derbi gpr maar ik kom er niet meer uit.
Hij start elektrisch niet en met het aanlopen mag ik een avond vierdaagse lopen voordat hij aanslaat. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Gr. Leon
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Derbi GPR Problemen

Ongelezen bericht door Narco »

Hallo Leon,

Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd, dit doet vaak wonderen bij start problemen.

En moeilijk starten kan zeker ook aan een onjuiste afstelling van je carburateur liggen.

Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Leon1499
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 16:40
Vervoersmiddel: Derbi GPR

Re: Derbi GPR Problemen

Ongelezen bericht door Leon1499 »

Nieuwe bougie heb ik al geprobeerd maar deed het niet veel beter dan de oude. Qua afstelling, waar zou ik dan op moeten letten?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Derbi GPR Problemen

Ongelezen bericht door Narco »

Je moet dan vooral op de luchtschroef letten.
Draai anders eens de luchtschroef helemaal in en vervolgens 2 slagen uit, hierdoor zou hij makkelijker moeten starten.

En heb je de bougiekabel, bobine en bougiedop al eens nagelopen ?
En ook de massa aansluitingen ? (dus de aansluiting van de bobine aan het frame).

Ik had ooit een 125cc Honda MT die ook zeer moeilijk te starten was en ik kon de oorzaak maar niet vinden, tot ik het membraam verving en het startprobleem was opgelost als sneeuw voor de zon.
(Als je membraamplaatjes niet goed afsluiten heb je niet genoeg carterdruk en start dan ook zeer moeilijk).

Waar het slechte starten ook aan kan liggen zijn het aanzuigen van valse lucht of versleten zuigerveren.

Overigens start onze Derbi het makkelijkste als je tijdens het aankicken het gas 3/4 open hebt, hij start dan probleemloos in 1x keer.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie