hpi vraagje..

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

Hallo..

Ik heb geen ervaring met hpi ontstekingen maar waarschijnlijk is mij ontsteking stuk en zit te denken om voor hpi te gaan.

alleen zie ik altijd dat er nooit een vliegwiel deksel gemonteerd is.. kan dit wel gewoon of moet die open zijn..

En zo niet hoe zit dat met regen enz??
Mischien echt zo'n domme vraag.. Maar zo'n beetje overal waar een draadje aan zit is niet echt weg gelegd voor mij


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

HPI is een leuke ontsteking, t.o.v je originele ontsteking geeft dit een giga gas reactie (Wat je erg leuk gaat vinden :dry: )

Veel mensen met een binnenrotor ontsteking rijden zonder vliegwiel deksel, dat heeft 2 redenen:

1: De word de ontsteking beter gekoeld.
2: Dit lijkt wat mooier.

In de regen rijden zonder deksel is niet echt een aanrader, maar zolang de verbindingen geïsoleerd zijn lijkt mij dat geen probleem.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Daarbij zijn er trouwens 2 soorten HPI ontstekingen: www.derbipartsshop.nl

De binnenrotor ontsteking (Al een lange tijd op de markt)
De 2TEN ontsteking (Deze HPI heeft een 55W spoel, voor verlichting)