hpi vraagje..

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

Hallo..

Ik heb geen ervaring met hpi ontstekingen maar waarschijnlijk is mij ontsteking stuk en zit te denken om voor hpi te gaan.

alleen zie ik altijd dat er nooit een vliegwiel deksel gemonteerd is.. kan dit wel gewoon of moet die open zijn..

En zo niet hoe zit dat met regen enz??
Mischien echt zo'n domme vraag.. Maar zo'n beetje overal waar een draadje aan zit is niet echt weg gelegd voor mij


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

HPI is een leuke ontsteking, t.o.v je originele ontsteking geeft dit een giga gas reactie (Wat je erg leuk gaat vinden :dry: )

Veel mensen met een binnenrotor ontsteking rijden zonder vliegwiel deksel, dat heeft 2 redenen:

1: De word de ontsteking beter gekoeld.
2: Dit lijkt wat mooier.

In de regen rijden zonder deksel is niet echt een aanrader, maar zolang de verbindingen geïsoleerd zijn lijkt mij dat geen probleem.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Daarbij zijn er trouwens 2 soorten HPI ontstekingen: www.derbipartsshop.nl

De binnenrotor ontsteking (Al een lange tijd op de markt)
De 2TEN ontsteking (Deze HPI heeft een 55W spoel, voor verlichting)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

ja precies dat dacht ik al dat meer om looks ging.. waar ga ik meer plezier van hebben artek of zo'n 2ten ?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Met Artek heb ik helaas geen ervaring. (Misschien iemand hier op het forum)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

ik moet trouwens nog vast stellen of de ontsteking wel stuk is.. had een euro begrenzer getest met zo'n afstandsbediening alleen was echt ff benieuwd hoe die daarmee loopt maar nog geen zin om alles weg te werken..

Liep opzich netjes alleen dag later heb ik alles eraf gehaald en sinds dien geen vonk.. :wall: :wall: ..
kan dat zomaar stuk gaan of niet..

en hoe meet ik ff snel alles door om het probleem te achter halen ?
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

ik ben ook echt zo slecht met al dat elektra.. begrenzer erop leek me vrij makkelijk te doen alleen ben ff radeloos wat probleem is. heb alles zoals het hoort :oops: :oops:
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

beetje verkeerde topic ook eigenlijks sorry daar voor..
weet de basics alleen de sluiting van contact slot wat is makkelijkste om dat uit te sluiten ? moet ik hele contact er ff er tussen uit halen of alleen 1 draad.. weet niet hoe het precies zit met beveiliging voor diefstal enz...

sorry voor als het de vraag mischien al gesteld is maar kon het niet echt vinden ben er op dit moment mee bezig en dacht vraag het ook maar ook al is het op een verkeerde plek maar was al gestart hier..
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

Heb alles ook door gemeten en rood geeft 120 ohm aan en de groene 730 ohm..
Dat is gewoon goed toch ?

En als ik de bougie kabel meet is die 5000 ohm en als dop erop zet 10k ohm :crazy: :crazy: hoe kan dat ineens verdubbelen dan xD.. Snap eigelijks niet waarom ik geen vonk heb dan..Heb stuk of 6 bougies liggen lijkt me sterk dat ze allemaal opeens niks meer doen, :lolno: maybe cdi stuk ??

Ook zit er dicht bij de accu een kastje waarschijnlijk relais denk ik ??, en daar zitten paar stekkers aan met alleen groen en witte kabels en daar zitten 2 kabels ook lost enig idee wat dat is..?
Zat altijd al zo en is niet het probleem maar was ff benieuwd, wil alles gewoon ff netjes aansluiten en geen vage kabels los overal.. Mischien is een nieuw kabelboom ook geen overbodige luxe
Laatst gewijzigd door GianniNl op do 18 jan 2018, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Hoeveel draden Zitten op de cdi. 3 of 4
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
GianniNl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 nov 2017, 07:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door GianniNl »

3 draden wit rood en groen
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door bulldogpower »

ik wil ook wel weten wat nu een goede hpi zal zijn ,zit er erg veel verschil in met lichtspoel en zonder. wat raden jullie aan ... ik heb eingelijk geen licht nodig. zit er verschil in b.v. mhr polini mvt bidalot of doen ze gewoon allemaal hetzelvde .
ride with pride
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Polini heeft 2 binnenrotor ontstekingen. 1 met (veel) licht opbrengst en 1 zonder licht opbrengst.

Malossi heeft de bekende Eprom ontsteking (Zeer goede kwaliteit).

PVL (Stage6 R/T / Metrakit / Bidalot) Blijft 1 van de bekendste en betrouwbaarste ontstekingen te zijn.
De Bidalot ontsteking gaat pas de fabriek uit als deze 100% goed uitgebalanceerd is.

HPI heeft nu 2 soorten ontstekingen, 1 zonder licht opbrengst (De bekendste binnenrotor ontsteking, die iedereen wel kent), en de 2TEN met 55W licht opbrengst.

2WIN binnenrotor ontstekingen zijn net op de markt en zijn er in 3 soorten (Voor diverse ''set-ups'').

Een binnenrotor ontsteking doet voor 85% allemaal hetzelfde, door het prijs verschil zit er natuurlijk altijd verschil in kwaliteit per merk.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: hpi vraagje..

Ongelezen bericht door bulldogpower »

:thumbup: duidelijk. wil er niet meer dan 300euri voor uitgeven ,dan moet ik er wel eentje vinden denk ik.
ride with pride
Plaats reactie