Help me de juiste 80cc setup te vinden
Help me de juiste 80cc setup te vinden
Joo
Zouden jullie mij kunnen helpen met de beste setup te vinden voor mijn aprilia rs4 50 uit 2013
Dit is de setup die ik nu in gedachte heb:
MHR 80 replica
Voca racing 80 cc uitlaat
19mm of 21mm dellorto ( welke zou ik doen ?)
Dopller krukas
Mallossi koppelingsplaten
Het is een setup voor dagelijks gebruik ( naar school 24km in totaal)
Wat zou ik nog moeten vervangen of erbij toevoegen alle tips zijn welkom.
Weet iemand ook de prestaties van deze huidige set up.
Doel is slijtvast/ geschikt voor dagelijks gebruik, top van rond de 110/120.
Zouden jullie mij kunnen helpen met de beste setup te vinden voor mijn aprilia rs4 50 uit 2013
Dit is de setup die ik nu in gedachte heb:
MHR 80 replica
Voca racing 80 cc uitlaat
19mm of 21mm dellorto ( welke zou ik doen ?)
Dopller krukas
Mallossi koppelingsplaten
Het is een setup voor dagelijks gebruik ( naar school 24km in totaal)
Wat zou ik nog moeten vervangen of erbij toevoegen alle tips zijn welkom.
Weet iemand ook de prestaties van deze huidige set up.
Doel is slijtvast/ geschikt voor dagelijks gebruik, top van rond de 110/120.
Laatst gewijzigd door Justy op zo 04 feb 2018, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Top gaat wel wat lager liggen dan 110/120 denk ik, tenzij je vrij zwaar vertand. MHR replica maakt niet zoveel toeren. Verder zou ik 21mm doen. Je kan nog wat geld besparen door DMP platen met malossi veren te nemen, zijn ook gewoon goed, en scheelt je weer wat geld. Voca 80 is prima, maar als je em nieuw koopt zou ik zelf eerder voor een Yasuni R3 gaan, want die geeft een breder vermogen en wat meer koppel.
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Voor deze cilinder wordt een carb van 21mm aanbevolen, dit hoeft natuurlijk niet perse een Dellorto te zijn.
Behalve een versterkte krukas heb je ook versterkte lagers nodig.
Deze cilinder levert uit de doos al 22pk, dit is best veel.
Het hangt natuurlijk van je tandwielen af, maar een top van 130+ kmh is zeker mogelijk met 22pk.
DMP koppelingsplaten met Malossi veren voldoen ook goed.
Persoonlijk zou ik hier never nooit dagelijks 24 km mee naar school rijden, want dan heb je waarschijnlijk iedere maand een WOK, want het geluid en vermogen zal iedereen opvallen.
Behalve een versterkte krukas heb je ook versterkte lagers nodig.
Deze cilinder levert uit de doos al 22pk, dit is best veel.
Het hangt natuurlijk van je tandwielen af, maar een top van 130+ kmh is zeker mogelijk met 22pk.
DMP koppelingsplaten met Malossi veren voldoen ook goed.
Persoonlijk zou ik hier never nooit dagelijks 24 km mee naar school rijden, want dan heb je waarschijnlijk iedere maand een WOK, want het geluid en vermogen zal iedereen opvallen.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Dankjewel voor de reactie's.
Welke versterkte lagers en vertanding raden jullie aan? ( voor top van rond de 115-120)
Ik rijd wel een route waar nooit controles zijn en die niet echt door een stad gaat. Maar misschien dan paar keer per week en de rest dan fietsen:( heb ik mijn wekelijkse cardio ook nog.
Welke versterkte lagers en vertanding raden jullie aan? ( voor top van rond de 115-120)
Ik rijd wel een route waar nooit controles zijn en die niet echt door een stad gaat. Maar misschien dan paar keer per week en de rest dan fietsen:( heb ik mijn wekelijkse cardio ook nog.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Deze cilinder levert uit de doos geen 22pk (ver weg niet)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Verder is de set-up met alles erbij geen verkeerde keus. Als carburateur is toch wel minimaal 21mm aanbevolen.
De top snelheid zal wel rond de 100 a 110 liggen. (Misschien 115/120?).
Een andere cilinder optie kan zijn de 80cc Top Performances of Polini. En evenals wat aangegeven worden over de krukas lagers en krukas zijn geen verkeerde tips.
Vertanding zou ik persoonlijk (Gezien je doel) 14/53 of misschien zelfs 15/53 doen. In dit geval zal je topsnelheid wel degelijk hoog liggen.
De top snelheid zal wel rond de 100 a 110 liggen. (Misschien 115/120?).
Een andere cilinder optie kan zijn de 80cc Top Performances of Polini. En evenals wat aangegeven worden over de krukas lagers en krukas zijn geen verkeerde tips.
Vertanding zou ik persoonlijk (Gezien je doel) 14/53 of misschien zelfs 15/53 doen. In dit geval zal je topsnelheid wel degelijk hoog liggen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Die 22pk is wel wat 'onafhankelijke' bronnen opgeven.derbi-ftw schreef:Deze cilinder levert uit de doos geen 22pk (ver weg niet)
Als een Airsal 88 en een BRK 88 25pk kan leveren, dan klinkt 22pk voor deze Malossi toch niet zo vreemd ?
Nederlandse shops zijn helaas erg summier met de gegevens, prestaties en ervaringen van een cilinderkit, je mag al blij zijn als er 1 regel tekst erbij staat.
Maar deze site van een Luxemburgse tuner geeft wel veel info, helaas wel in matig Engels omdat de man van oorsprong Frans spreekt. Voor de MHR 80 replica geeft hij ook 22pk op bij 12.000 rpm schoon uit de doos, dus zonder nabewerken.
http://www.rrd-preparation.com/en/kit-7 ... uro-3.html
Je moet niet naar de prijzen kijken, die ligger daar een stukje hoger dan hier in Nederland.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Die informatie van RRD klopt totaal niet (In ieder geval niet bij dit product) dit hebben ze waarschijnlijk over genomen van iets anders, want.... De Malossi MHR Team 80 die levert 22pk uit de doos.
De 80cc Malossi Replica gok ik op 16pk a 18pk.
De 25pk van de 88cc Airsal en BRK klopt inderdaad.
De 80cc Malossi Replica gok ik op 16pk a 18pk.
De 25pk van de 88cc Airsal en BRK klopt inderdaad.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Moet er voorderest iets persé vervangen worden of is het prima voor nu als ik de rest std laat. Dus geen andere ontsteking, spruitstuk, luchtfilter membraan etc.
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Waarom klopt die opgave van RRD van 22pk dan niet ?derbi-ftw schreef:Die informatie van RRD klopt totaal niet (In ieder geval niet bij dit product) dit hebben ze waarschijnlijk over genomen van iets anders, want.... De Malossi MHR Team 80 die levert 22pk uit de doos.
De 80cc Malossi Replica gok ik op 16pk a 18pk.
De 25pk van de 88cc Airsal en BRK klopt inderdaad.
In de 70-er jaren leverde de 50cc Kreidler VHS crossers 14,5 pk
Nu ruim 40 jaar later waarbij de techniek vooruit is gegaan, zeg je dan de 80cc Malossi geen 22pk kan leveren, maar je beaamt wel dat de 88cc kits van Airsal en BRK 25pk zijn. Ik kan de hele logica dat de Malossi maar 16-18pk doet niet volgen.
In dit YouTube filmpje van de MHR 80 replica claimt de maker ook 22pk op de testbank ...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=48Kuz76ScxY[/youtube]
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Je moet wel een ander spruitstuk, ander membraan en ander luchtfilter.Justy schreef:Moet er voorderest iets persé vervangen worden of is het prima voor nu als ik de rest std laat. Dus geen andere ontsteking, spruitstuk, luchtfilter membraan etc.
De originele ontsteking zou je wel kunnen behouden maar een binnenrotor ontsteking loopt wel beter.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Oké dan is mijn setup nu als volgt:
MHR80 replica
Voca of yasuni R3
21mm carburateur
doppler krukas + naaldlager
krukas lagerset race
spruitstuk +membraan set malossi
DMP koppelingsplaat met malossi veren
luchtfiler (nog een aanrader voor derbi gpr ?)
iemand ook enig idee wat het verbuik zal zijn?
MHR80 replica
Voca of yasuni R3
21mm carburateur
doppler krukas + naaldlager
krukas lagerset race
spruitstuk +membraan set malossi
DMP koppelingsplaat met malossi veren
luchtfiler (nog een aanrader voor derbi gpr ?)
iemand ook enig idee wat het verbuik zal zijn?
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Bij nader inzien denk ik dat derbi-ftw gelijk heeft ... je kan geen 22pk halen met een 21mm carburateur.
Volgens de tabel van Mikuni kom je met een 21mm carb sowieso niet boven de (ongeveer) 16pk uit ...
Volgens de tabel van Mikuni kom je met een 21mm carb sowieso niet boven de (ongeveer) 16pk uit ...
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Nog even snel over dat filmpje van Goose Racing (Leuk team).
1: Er kan veel verschil zitten tussen verschillende testbanken, de 1 geeft meer/minder pk aan dan de andere.
2: Ik kan geen foto/afdruk zien dat er 22pk gescoord is
3: Deze cilinder is bewerkt en ik betwijfel of dit ook een Replica is (Ik denk zelf nr.2 i.v.m Malossi 3)
4: Die knaap die te test rit deed was ook wel erg verbaasd en blij over de 22pk (Maar goed dat is begrijpelijk)
I rest my case
1: Er kan veel verschil zitten tussen verschillende testbanken, de 1 geeft meer/minder pk aan dan de andere.
2: Ik kan geen foto/afdruk zien dat er 22pk gescoord is
3: Deze cilinder is bewerkt en ik betwijfel of dit ook een Replica is (Ik denk zelf nr.2 i.v.m Malossi 3)
4: Die knaap die te test rit deed was ook wel erg verbaasd en blij over de 22pk (Maar goed dat is begrijpelijk)
I rest my case
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Dan maar een 28mmNarco schreef:Bij nader inzien denk ik dat derbi-ftw gelijk heeft ... je kan geen 22pk halen met een 21mm carburateur.
Volgens de tabel van Mikuni kom je met een 21mm carb sowieso niet boven de (ongeveer) 16pk uit ...
iemand nog tips of andere suggestiesJusty schreef:Oké dan is mijn setup nu als volgt:
MHR80 replica
Voca of yasuni R3
21mm carburateur
doppler krukas + naaldlager
krukas lagerset race
spruitstuk +membraan set malossi
DMP koppelingsplaat met malossi veren
luchtfiler (nog een aanrader voor derbi gpr ?)
iemand ook enig idee wat het verbuik zal zijn?
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Wat is eigenlijk het verschil tussen 28 en 21mm
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Een enorm verschil in de diameter.
Omdat ik ze toch voor me neus heb liggen, heb ik even een foto gemaakt van mijn 17,5mm Dellorto en 28mm Mikuni, je ziet meteen het verschil en dat heb je ook tussen 21 en 28.
De cilinder kan met een grotere carb makkelijker en meer mengsel aanzuigen en vult dus beter dus meer vermogen.
Voor de 80 Malossi replica wordt een carburateur van 21mm aanbevolen, het heeft dan ook niet veel zin om groter te gaan dan 21mm en het kan zelfs ook averechts werken dat hij minder goed oppakt met een te grote carburateur.
Als je meer dan die 16 pk wilt, kan je beter voor een 88cc gaan van Airsal of BRK of 85 BRK.
Maar die hebben weer wel het nadeel dat je het carter iets moet uitkotteren, omdat anders de cilinder en krukas niet past.
Omdat ik ze toch voor me neus heb liggen, heb ik even een foto gemaakt van mijn 17,5mm Dellorto en 28mm Mikuni, je ziet meteen het verschil en dat heb je ook tussen 21 en 28.
De cilinder kan met een grotere carb makkelijker en meer mengsel aanzuigen en vult dus beter dus meer vermogen.
Voor de 80 Malossi replica wordt een carburateur van 21mm aanbevolen, het heeft dan ook niet veel zin om groter te gaan dan 21mm en het kan zelfs ook averechts werken dat hij minder goed oppakt met een te grote carburateur.
Als je meer dan die 16 pk wilt, kan je beter voor een 88cc gaan van Airsal of BRK of 85 BRK.
Maar die hebben weer wel het nadeel dat je het carter iets moet uitkotteren, omdat anders de cilinder en krukas niet past.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Thx voor info!
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Mhr replica is erg tam getimed, is vooral een koppelcilinder en geen toerenbeuker. Lekker dus voor dagelijks gebruik, maar niet om hele hoge vermogens mee te halen. Dan moet je een MHR team halen, die kan wel zo'n 22 pk rechtstreeks uit de doos halen.Narco schreef:Waarom klopt die opgave van RRD van 22pk dan niet ?derbi-ftw schreef:Die informatie van RRD klopt totaal niet (In ieder geval niet bij dit product) dit hebben ze waarschijnlijk over genomen van iets anders, want.... De Malossi MHR Team 80 die levert 22pk uit de doos.
De 80cc Malossi Replica gok ik op 16pk a 18pk.
De 25pk van de 88cc Airsal en BRK klopt inderdaad.
In de 70-er jaren leverde de 50cc Kreidler VHS crossers 14,5 pk
Nu ruim 40 jaar later waarbij de techniek vooruit is gegaan, zeg je dan de 80cc Malossi geen 22pk kan leveren, maar je beaamt wel dat de 88cc kits van Airsal en BRK 25pk zijn. Ik kan de hele logica dat de Malossi maar 16-18pk doet niet volgen.
In dit YouTube filmpje van de MHR 80 replica claimt de maker ook 22pk op de testbank ...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=48Kuz76ScxY[/youtube]
Re: Help me de juiste 80cc setup te vinden
Dit is nu de set up die ik uiteindelijk wil gaan doen. Weet iemand alleen wat ik misschien kan weglaten of kan aanpassen voor iets goedkopers. Want het is redelijk prijzig haha.
MHR80 replica cil kit
Dell orto 21 mm carb
Doppler endurance krukas + lagers
Dmp koppelings plaatset
luchtfilter ( welke is goed voor een aprilia rs )
Malossi spruitstuk + membraan set
Koppeling Drukveerset Malossi
Bougie ngk br9eg
80cc uitlaat yasuni r3 of voca beide 2e hands denk ik dan maar
MHR80 replica cil kit
Dell orto 21 mm carb
Doppler endurance krukas + lagers
Dmp koppelings plaatset
luchtfilter ( welke is goed voor een aprilia rs )
Malossi spruitstuk + membraan set
Koppeling Drukveerset Malossi
Bougie ngk br9eg
80cc uitlaat yasuni r3 of voca beide 2e hands denk ik dan maar