Ik heb een vraag
ik heb een yamaha dt
Setup:
Polini 50cc snel
Delorto van 16 naar 19mm
Gianelli conti uitlaat
Ik smeer 1:30 is dit tezwaar of is dit goed?
Mijn top snelheid is rond de 98km
Maar helaas heb ik met mijn oude cilinder 16mm carb 2 warmlopers gehad en daarna liep hij vast.
Met mijn polini cilinder 16mm carb was net ingereden en na 700km kreeg ik een warmloper en na 1000km een warmloper en vastloper.
Ik heb het idee dat hij veel te warm word waar zou dit aan kunnen liggen. En mij olie is ook telkens grijs en had eerder mijn waterpomp keeringen vervangen.
Alle tips zijn erg welkom ben hem nu helemaal aan het rezevizeren dus kan nu nog dingen veranderen die niet goed zijn
Mvg johan.
Waarom krijg ik zoveel vastlopers wat is er fout?
- Johan DT50
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 24 feb 2018, 19:51
- Vervoersmiddel: YamahaDT50
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Waarom krijg ik zoveel vastlopers wat is er fout?
@Johan, welkom op het forum.
Aan de mengverhouding 1:30 zal het niet liggen.
Misschien raakt de zaak oververhit door een te kleine voorontsteking of een te hoge compressieverhouding.
Of door een te arme afstelling of aanzuigen van valse lucht.
Wat ook nog zou kunnen is een verkeerde zuigerspeling of een te lage warmtegraad van de bougie.
En uit eigen ervaring weet ik dat een Giannelli Conti een lastige uitlaat is om af te stellen, je sproeier moet spot-on de juiste maat zijn en hetzelfde voor de positie van de naaldclip.
Een valkuil bij deze uitlaat is dat het bij lage toeren bij het optrekken in zijn 1e en 2e versnelling lijkt alsof hij te rijk staat afgesteld, waardoor je de neiging hebt een te kleine sproeier te monteren.
Aan de mengverhouding 1:30 zal het niet liggen.
Misschien raakt de zaak oververhit door een te kleine voorontsteking of een te hoge compressieverhouding.
Of door een te arme afstelling of aanzuigen van valse lucht.
Wat ook nog zou kunnen is een verkeerde zuigerspeling of een te lage warmtegraad van de bougie.
En uit eigen ervaring weet ik dat een Giannelli Conti een lastige uitlaat is om af te stellen, je sproeier moet spot-on de juiste maat zijn en hetzelfde voor de positie van de naaldclip.
Een valkuil bij deze uitlaat is dat het bij lage toeren bij het optrekken in zijn 1e en 2e versnelling lijkt alsof hij te rijk staat afgesteld, waardoor je de neiging hebt een te kleine sproeier te monteren.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!