Begrenzer lucht inlaat

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Senda_Rider
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 23:32
Vervoersmiddel: derbi senda drd xtreme

Begrenzer lucht inlaat

Ongelezen bericht door Senda_Rider »

Ik zat te eens te denken,
ik wil mijn derbi senda x-treme niet ontgrenzen (te hoog risico om gepakt te worden in deze buurt) maar zou hem toch net een tikkeltje harder willen laten lopen. Hij gaat nu ongeveer 50km/h. Zou hij sneller gaan als ik de begrenzer aan de luchtinlaat van de carburateur eruit haal ? of is er misschien een andere manier om hem net iets sneller te laten gaan ?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Begrenzer lucht inlaat

Ongelezen bericht door Narco »

Welkom op het forum.
Als je die carburateur begrenzer er uithaalt zal dat je topsnelheid niet beinvloeden, hij zal wel iets sneller optrekken maar verwacht hier niet te veel van, het is nauwelijks merkbaar.

Wat je zou kunnen proberen is je voortandwiel 1 tand groter maken of het gat in de uitlaat prop wat groter maken of er een andere prop inzetten met een gat van 11mm.

(Ik ben onlangs bezig geweest om een Xrace met WOK status door de RDW te laten keuren.
Ik heb voor 2 tientjes op Marktplaats een ontgrensde originele uitlaat gekocht, daar weer een prop van 11mm in gelast en met tandwiel 12-53 liep dat 55 a 56 en dat was met de carburateur begrenzer erin. (Op de dag van de keuring (vorige week) heb ik er voor de zekerheid wel tandwiel 11 op gezet)).
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gebruikersavatar
Bcz.rccr
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 02:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme

Re: Begrenzer lucht inlaat

Ongelezen bericht door Bcz.rccr »

Mijne volledig stock met alleen uitlaatprop er helemaal uit en sproeier van 72 naar 86.
Ging vroeger 50 op de teller en nu 60 (ongv 55 echte snelheid). Als ik men choke aanzet en ik heb wat wind mee ben ik al 80 op gps gegaan.
Gas op de lolly
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Begrenzer lucht inlaat

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

dan zou ik hem toch nog maar eens afstellen als ik jou was @bcz.rccr voordat hij vastloopt vanwege te arm lopen
Gebruikersavatar
Bcz.rccr
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 02:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme

Re: Begrenzer lucht inlaat

Ongelezen bericht door Bcz.rccr »

Rij al enkele maanden zo en nog niks gemerkt. Bougie is zelfs wat aan de donkere kant.
Gas op de lolly
Daan poel
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 10:45
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Re: Begrenzer lucht inlaat

Ongelezen bericht door Daan poel »

je kan ook je prop in je uitlaat een stukje uitboren tot dat die zo loopt hoe jij wilt
Plaats reactie