Hallo allemaal,
Ik heb nu een standaard 50cc DRD EVO 2014 met 18k op de teller, alles origineel, wel ontgrenst en bij 16k een conti uitlaat eronder gezet. Toen ik onlangs naar school reed viel de Derbi onderweg uit tijdens het rijden (oorzaak nog niet duidelijk), ik besloot hem thuis helemaal uit elkaar te halen en alles te laten overspuiten etc. (i.v.m. roestige delen. Maar nu zit ik er ook over te denken om er 80cc op te zetten, MHR TEAM met een MHR Supermoto uitlaat. Omdat ik nog niet zo veel ervaring heb met het tunen van brommers, wel al aardig handig met sleutelen, vraag ik me af wat er nog meer gedaan moet worden aan de brommer om een prima setup te hebben. Ik heb op internet wel verschillende dingen gelezen over grotere caburateur, andere krukas, ander membraan, ander spruitstuk, andere ontsteking. Wel weet ik dat is sowieso een grotere carburateur nodig heb >21mm maar de rest is voor mij onduidelijk, wat is nou echt nodig en wat is optioneel. Kan iemand mij het uitleggen?
Gr Bram
80cc tuning probleem
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 16 feb 2018, 21:27
- Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO 2014
-
- Schakelrijder
- Berichten: 137
- Lid geworden op: vr 08 apr 2016, 22:49
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 06
- Locatie: Heemstede
Re: 80cc tuning probleem
Gewoon voor alle veiligheid een sterkere krukas er in zetten. Sommige lui zeggen dat t niet nodig is, maar ik denk dat je toch lekkerder op je brommer zit, als je 99% zeker bent dat je krukas niet ineens breekt
Agent: je rijd 80, waar je 30 mag, jongeman.
Ik: Ik rij hier altijd 80.
Ik: Ik rij hier altijd 80.