Pagina 1 van 1
Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: ma 14 mei 2018, 19:14
door claesenjasper97
Hallo, ik heb een Derbi senda drd limited edition 2016. Hij is helemaal ontgrenst, tandwielverhouding 13-53 en een SCR corse chrome. Topsnelheid is nu 80-85 km/h. Persoonlijk ben ik niet content van de uitlaat omdat hij veel teveel lawaai maakt, hij trekt teveel aandacht van de politie. Ik zou nu graag terug mijn standaard uitlaat willen, maar dan met een 70 of 80 cc kit. Ik wil graag +- 90-95km/h kunnen rijden en liefst laagtoerig (scr corse is midden-hoogtoerig).
Nu is mijn vraag welke kit het beste is met mijn standaard uitlaat? Hoe hard kan ik dan rijden? Moet ik veel veranderen?
Alvast bedankt
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: ma 14 mei 2018, 19:29
door derbi-ftw
Dan zou ik kiezen voor een 80cc met veel koppel.
De 80cc Top Performances is een goede keus. (gietijzeren cilinder).
De MVT IronMax 75cc zou ook nog kunnen. (gietijzeren cilinder)
De 80cc Airsal (aluminium cilinder). Deze is wel een stuk hoogtoerige, dus wellicht niet geschikt hiervoor.
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: ma 14 mei 2018, 20:14
door claesenjasper97
Hoe hard zou ik dan kunnen rijden als ik een 75 cc erop zet met standaard uitlaat? En hoe hard met de 80cc met standaard uitlaat?
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: ma 14 mei 2018, 21:32
door derbi-ftw
Misschien tussen de 80 en 100. De originele uitlaat gaat de top snelheid wel gigagantisch verminderen/inhouden.
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: ma 14 mei 2018, 21:38
door claesenjasper97
Als ik deze erop plaats, moeten ik nog andere dingen vervangen dan? Zoals krukas,...?
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: ma 14 mei 2018, 21:58
door Xtreme-R
claesenjasper97 schreef:Als ik deze erop plaats, moeten ik nog andere dingen vervangen dan? Zoals krukas,...?
Ik weet niet wat je kilometerstand is maar ik zou als ik jou was gewoon kiezen voor een Airsal 70cc cilinder je kan deze eventueel gaan rijden met een standaard uitlaat je topsnelheid zou dan neerkomen op een 80/90 kilometer per uur. Echter heb je nu minder lawaai van je uitlaat en nog steeds trekkracht! Ook hoef je dan, als je km stand niet te hoog is, ook geen sterke krukas te monteren maar alleen andere koppelingsplaten te monteren!
Een andere optie voor jou zou zijn om een 70cc te gaan rijden met een snelle bovenlangse uitlaat (en eventueel een 19mm of 21mm carburateur) die minder lawaai maakt! Over hoe luid welke uitlaat is zijn vast genoeg discussies te vinden op dit forum!
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: di 15 mei 2018, 12:20
door claesenjasper97
Kilometerstand is nu +- 9000-10000 km en welke kit maakt mij niet zoveel uit, ik zou alleen graag 90-95 willen rijden met mijn standaard uitlaat en genoeg optrekkracht hebben.
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: di 15 mei 2018, 13:20
door derbi-ftw
krukas zou niet perse nodig zijn (Als die al 15 a 20k heeft gelopen zou ik het wel doen).
Alleen cilinder kit. Of nog een 19mm carburateur erbij (voor extra koppel en koeling)
Re: Welke kit is het beste met originele uitlaat?
Geplaatst: di 15 mei 2018, 17:59
door claesenjasper97
Oke bedankt!