Laagtoerige 70cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Daanjanssen812
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 00:20
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd evo limited edition 2009

Laagtoerige 70cc

Ongelezen bericht door Daanjanssen812 »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb al behoorlijk gezocht naar een antwoord op de vraag die ik heb maar kan nergens echt vinden wat bij mijn wensen past. Vandaar dat ik deze topic maak.

Ik heb een derbi senda sm drd evo limited edition uit 2009 nu een tijdje en hij is volledig standaard maar ik zat er toch aan de te denken om een 70cc eronder te doen aangezien dit het rijden wat leuker maakf. Nu heb ik al eens gereden op een hoogtoerige 70cc en dit was niks voor mij.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een laagtoerige 70cc voor een NT blok van derbi. Ik heb gehoord dant gietijzeren cilinders hierbij een goede optie zijn en dan kom ik al gauw uit bij de DMP70 en dit is in principe goed alleen zeggen veel mensen dat deze troep is en hierbij vraag ik dan ook jullie mening hierover. Ook vroeg ik mij af of iemand weet of er een top performance 70cc is voor NT blok en misschien een link om deze te kopen.

Het gaat mij vooral om de koppel en niet de top. De top mag hoog zijn maar is niet van belang.

Als iemand een laagtoerige 70cc weet voor mijn blok zou ik graag een reactie willen!
Budget is tussen de 100 à 200 euro
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Laagtoerige 70cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De 50cc of 80cc Top Performances is een goede optie.
Voor de rest zijn er niet zo veel (goede kwaliteit) laagtoerige 70cc cilinders voor het NT motorblok.

De 70cc is namelijk een race klasse, daarom zijn er veel Hyper Racing 70cc cilinders en geen laagtoerige cilinders..
Een 80cc geeft wel een stuk meer koppel (aluminium of gietijzer), maar hierbij krijgt de krukas wel elke keer een klap van het vermogen. Bij een 80cc zou je dan een andere krukas kunnen monteren of het risico nemen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Daanjanssen812
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 00:20
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd evo limited edition 2009

Re: Laagtoerige 70cc

Ongelezen bericht door Daanjanssen812 »

Ja dat is juist het ding. Ik zou het fijner vinden als de krukas die er nu in zit zou kunnen blijven zitten ivm kosten. En jouw mening over de DMP70? Is deze zo slecht als iedereen zegt? Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Laagtoerige 70cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ik heb geen ervaring van de 70cc DMP cilinder kit voor Derbi.

Maar in de zin goedkoop = duurkoop, kan het zijn dat die minder lang mee gaat, maar wellicht hebben andere mensen er ervaring mee.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie