Setup veranderen.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
yxnteog
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 30 jun 2018, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing SM 2015

Setup veranderen.

Ongelezen bericht door yxnteog »

Hallo,

Ik heb reeds mijn eerste brommer gekocht, een derbi senda drd racing uit 2015 met 6k op de teller. (Zon witte met rood)
Deze is helemaal origineel en is nooit iets aan veranderd buiten dat rubberen ding onder je zadel van je luchtfilter dat is er af gehaald.

Ik hou erg van vermogen en grote trekkracht, snelheid maakt mij persoonlijk niet zo veel uit.
Nu het probleem is mijn derbi heeft totaal geen trekkracht en rijd max 50 als hij helemaal warm is.

Bij deze zou ik dus graag jullie raad willen wat ik zou veranderen aan mijn originele setup, ik dacht eerst aan een 80cc Airsal Extreme met een leovince xfight maar twijfel of dit wel de moeite waard is. Wat is een goede setup die mijn geld waard is met goede qualiteit?

Alvast bedankt voor het lezen!

Grtz :dry:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Setup veranderen.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Welkom op het forum, en ik denk dat je een erg leuke Derbi Senda hebt gekocht.

De 80cc Airsal Extreme is een zeer krachtige cilinder (in mijn ogen wel de moeite waard, voor power) alleen zal ik dan wel een andere uitlaat kiezen. De Leovince X-Fight is meer bedoeld voor 50cc cilinders.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
yxnteog
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 30 jun 2018, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing SM 2015

Re: Setup veranderen.

Ongelezen bericht door yxnteog »

Bedankt voor je reactie,

Welke uitlaat zou je dan aanraden voor deze cilinder?

Is het erg dat ik een xfight zou gebruiken want deze heb ik gisteren besteld stond 40% in de korting.
Desnoods haal ik eerst alle begrenzingen eruit en rij ik voorlopig met de xfight verder en kijk ik achteraf voor een andere uitlaat als ik de cilinder zou veranderen.

Grtz :dry:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Setup veranderen.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Bovenlangs:
Yasuni Cross HM
Voca Cross 80/90cc
Malossi MHR Supermotor
SCR Corse HM50/70
SCR Corse RacingLine70
en nog meer

Onderlangs:
Voca 80cc
yasuni R3
Yasuni R4
SCR Corse RacingLine85
en nog meer
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
yxnteog
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 30 jun 2018, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing SM 2015

Re: Setup veranderen.

Ongelezen bericht door yxnteog »

Weet jij richting welke maat van sproeier ik moet gaan als ik de xfight er op zet? En als ik de sproeier ga vervangen kan ik ook ineens die carb begrenzing er uit halen weet alleen niet welke maat van sproeier ik dan moet halen
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Setup veranderen.

Ongelezen bericht door Narco »

Bij een 80cc cilinder hoort ook een 80cc uitlaat, anders loopt het gewoon ruk.

Want bij een 2-takt uitlaat gaat het vooral om de tegendruk, de juiste maten van de expansiepijp zorgen ervoor dat bij een bepaald toerental de drukgolf precies de juiste timing heeft om vers aangezogen mengsel dat gedeeltelijk al in de uitlaat is gekomen weer terug te dringen de cilinder in.

En over de carburateur begrenzer, toen ik dat messing plaatje verwijderde had dit geen invloed op de afstelling van mijn carburateur, dus gewoon dezelfde sproeier. Een andere uitlaat monteren heeft wel invloed, dan moet je je carburateur wel weer afstellen, dus verschillende sproeiermaten proberen.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie