70cc setup hulp nodig

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
yxnteog
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 30 jun 2018, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing SM 2015

70cc setup hulp nodig

Ongelezen bericht door yxnteog »

Hallo mannen,

Ik heb een tijdje geleden een derbi gekocht die helemaal origineel was en zoals iedereen weet gaat dat voor geen meter vooruit. Ik heb toen een Leovince X-Fight gekocht en erop gezet en nu rijd hij al lekkerder. Tandwielen 13-53. Maar zoals de meeste ook weten er is altijd dat gevoel van ik wil sneller. Ik heb dus zitten denken om misschien een 70cctje aan te schaffen en misschien een andere carb? Als dit nodig is.
Weten jullie misschien raad voor een mooie setup met een leovince xfight? Het is voor dagelijks gebruik
Voor school etc. Politie maakt me niets uit. Dat risicio wil ik nemen.

Alvast bedankt,
Greetz 8-)
Laatst gewijzigd door yxnteog op wo 12 sep 2018, 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
yxnteog
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 30 jun 2018, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing SM 2015

Re: 70cc setup hulp nodig

Ongelezen bericht door yxnteog »

De snelheid maakt me niets uit. Het is vooral om sneller op te trekken.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: 70cc setup hulp nodig

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Een 70cc Airsal is een prima keuze om mee te beginnen, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Je zal zeker merken dat je een stuk meer koppel hebt.

De Metrakit SP3 en Metrakit Pro Race3 (Een stuk sneller en hoogtoerige) zijn ook leuke cilinders, en goede kwaliteit.

Met de tandwiel verhouding is het prima, 17,5mm (standaard) carburateur zou wel kunnen. 19mm of 21mm is wel een stuk beter (Meer koppel + cilinder gaat langer mee). Wel iets meer verbruik.

Zolang je op drukke plekken gewoon normaal rijdt en goed oplet, heb je echt geen problemen met de politie.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: 70cc setup hulp nodig

Ongelezen bericht door Narco »

derbi-ftw schreef:Zolang je op drukke plekken gewoon normaal rijdt en goed oplet, heb je echt geen problemen met de politie.
Daar ben ik het niet mee eens.
Hier in Den Haag vissen de blauwen iedere Derbi sowieso al uit het verkeer omdat een Derbi op zich al verdacht is m.b.t opvoeren.
(Omdat ieder ander op een scooter rijdt val je met een Derbi enorm op).
Ze nemen je mee naar een politiebureau waar 24/7 een rollerbank staat opgesteld, het politiebureau Hoefkade in de Schilderswijk is wat dat betreft berucht, daar heeft al menig Derbi een WOK gekregen.
Het enige waar het veilig is om opgevoerd te rijden, zijn achteraf gebieden waar amper verkeer is.

En je weet het he, de derde keer betrapt binnen 2 jaar op de rollerbank met 20KM te hard is onherroepelijke inbeslagname van je brommer.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
yxnteog
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 30 jun 2018, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing SM 2015

Re: 70cc setup hulp nodig

Ongelezen bericht door yxnteog »

Ik wil gerust met jullie wisselen en in nederland komen rijden met een opgevoerde brommer. Hier in belgie van de eerste keer 20km te hard. Brommer een maand kwijt en je krijgt alleen de originele stukken terug met een mooie boete van over de duizend euro.
Plaats reactie