mogge mede tuners.
Ik rijd al een paar jaar op een standaard derbi senda sm met alleen een andere uitlaat.
Nu wil ik er een 80cc op gaan zetten.
Mijn vraag is wat ik nog meer moet veranderen naast mijn cilinder
bij voorbaat dank
hulp nodig bij 80cc
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: hulp nodig bij 80cc
Weet je al wat voor (merk) 80cc?
Als eerste zou ik dan de krukas gaan vervangen (Als deze meer dan 20,000km heeft gelopen, sowieso).
Verder is het slim om een andere carburateur te monteren. Minimaal 21mm maar een 24mm tot 28mm is perfect.
Als eerste zou ik dan de krukas gaan vervangen (Als deze meer dan 20,000km heeft gelopen, sowieso).
Verder is het slim om een andere carburateur te monteren. Minimaal 21mm maar een 24mm tot 28mm is perfect.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 21 sep 2018, 16:56
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing
Re: hulp nodig bij 80cc
Airsal, Top performance of Malossi, als je malossi neemt zou ik toch de replica nemen voor straakgebruik omdat deze 2 zuigerveren heeft. Je kan originele carbu rijden, maar er word toch minimaal een 21mm aangeraden om het potentie van de 80cc er uit te halen. Als uitlaat zou ik toch iets anders nemen, want origineel knijpt alles af. Denk dan aan een scr corse of dergelijke. Dan wel voor een 70/80cc. Verder als tandwielen zou ik wel naar 13-53 overgaan omdat het anders geen rijden is en dan maak je veel te veel toeren. Je kan ook een powerfilter kopen van twin air of een ander merk. En ook een ander membraam maar dit is niet echt nodig. Als je onder de 10000km zit met je krukas kan je gerust met originele krukas rijden als je niet heel de tijd toerenbeukt. Ik raad je wel aan om rustig je cilinder in te rijden en je toeren op te bouwen. Ook altijd voldoende de brommer warm laten lopen om de levensduur de langste kans te geven. Veel succes, post een update als je setup klaar is.
Laatst omhoog gehaald door pimg93 op zo 25 nov 2018, 22:30.
2 takt jonguh