Brommer hapert

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Noah Van Impe
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 17:45
Vervoersmiddel: Brommer

Brommer hapert

Ongelezen bericht door Noah Van Impe »

Hallo

Bij mijn brommer (hm derapage 50) is de uitlaat ontgrenst maar rijd niet sneller (dus elektronisch begreensd), maar "hapert" nu wel als ik weinig gas geef of van een bergaf rijd.
Weten jullie wat ik hieraan zou kunnen doen?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Hurricane
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 20 jun 2018, 20:46
Vervoersmiddel: Setup DRD RACING 2008:
-Top Performances 80
-Voca Racing krukas
-Voca 28mm PWK vlakschuif
-Polini spuitstuk
-Malossi VL6 membraan
-Voca 70/80 Carbon
-Twin Air schuimfilter small 50mm
-T.W.V 14-53
Locatie: België

Re: Brommer hapert

Ongelezen bericht door Hurricane »

Hoi Noah :wave:
Uit welk jaar komt je hm? Elektronische begrensde carbu's gebruiken ze bij derbi vanaf het bouwjaar 2018, wegens de nieuwe euro 4 norm. Weet niet juist hoe dit zit bij hm's.
Ik zou allereerst is beginnen met het nakijken van je bougie, je kan nu is kijken, bougiedop eraf en bougie met een sleutel 21 (bij derbi toch weet niet welke bougies hm's gebruiken, maar normaal moet een sleutel 21 wel passen) er af draaien.Wat je ook kan doen, om een beter beeld te krijgen, is volgas rijden in zijn 6de versnelling en daarna je bougie controleren. Als je bougie een zwarte natte kleur heeft, is die te rijk en moet je even naar je afstelling kijken,je zult waarschijnlijk een kleinere sproeier moeten steken. Is die wit, staat hij te arm -> grotere sproeier. Is die koffiebruin staat die goed! Post anders even een foto van je bougie kunnen we het is nakijken! ;)
Setup SM X-TREME:
-Airsal 70cc
-Doppler Endurance krukas
-Dellorto Black Edition 19mm (Sproeier 105)
-Polini spruitstuk
-Std membraan
-Voca Rookie 50/70
-Std luchtfilter
-T.W.V 13/53
Noah Van Impe
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 17:45
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer hapert

Ongelezen bericht door Noah Van Impe »

Hallo
Een foto sturen is misluk, maar ik heb mijn bougie eens nagekeken en deze is redelijk zwart. Wat moet ik nu doen kan ik dit bijregelen met de stationairschroef/ luchtschroef of moet ik een andere sproeier kopen, zoja welke dan alles is namelijk nog standaard aan mijn brommer, juist de uitlaat is dus ontgrenst en hij is van het bouwjaar 2018.

Mvg Noah
Noah Van Impe
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 17:45
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer hapert

Ongelezen bericht door Noah Van Impe »

En kan dit kwaad als ik met een te rijk mengsel rijd?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Brommer hapert

Ongelezen bericht door Narco »

Hallo Noah,

Wil je AUB niet op 3 verschillende (sub)forums hier, precies dezelfde vraag stellen.
1x is genoeg, ik heb de andere 2 identieke berichten verwijderd.

Verder kan het geen kwaad als je wat te rijk rijdt, maar je geeft zelf al aan dat hij hapert dus ik zou gewoon een setje of een paar sproeiers kopen en de carburateur goed afstellen.

Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie