eurobegrenzer

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
sx50factory
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 14:56
Vervoersmiddel: Aprilia sx50 factory 2017

eurobegrenzer

Ongelezen bericht door sx50factory »

Hoi, ik heb net een LeoVince x-fight uitlaat geïnstalleerd op mijn aprilia sx50 en hij loopt nu 63. Ik heb dus gekeken naar eurobegrenzers en ik kwam uit op de site www.begrenzer.nl , heeft iemand ervaring met de producten van deze site of kunnen jullie mij andere begrenzers aanraden?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: eurobegrenzer

Ongelezen bericht door Narco »

63 km/h is natuurlijk nog niet erg veel.
Ik weet niet wat voor teller je erop hebt, maar volgens mij geven de meeste tellers minimaal 5 km teveel aan.

Je krijgt een boete (en wok) als hij op de teller van de rollerbank 57 of harder gaat.
Als je teller inderdaad teveel aangeeft, dan zit je nu net wel of net niet op die kritische snelheid van 57.
Misschien hoef je dus niet eens te begrenzen.
Ikzelf zou sowieso niet zo'n begrenzer inbouwen, want als de blauwen dat vinden ben je goed de sjaak met een dikke boete die nog eens bovenop je WOK komt en bovenop de boete voor snelheid.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Nick_050_fc
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26 nov 2018, 21:15
Vervoersmiddel: Derbi 70cc

Re: eurobegrenzer

Ongelezen bericht door Nick_050_fc »

Download een snelheidsmeter op je telefoon, die werken op gps en zijn redelijk nauwkeurig, zoals narco al zei geven de meeste tellers teveel aan en heb je dus mischien geen begrenzer nodig :woot: zonde van je geld en met begrenzer erop loopt ie toch bijna nooit mooi.
Plaats reactie