Hoi mijn naam is Per en ik rijd vanaf mn 16e op een Derbi Senda Xtreme!
Ik ben van plan om een blok revisie te ondernemen. Het gaat hierbij om een OT blok.
De volgende dingen gaan er gebeuren!
Er komen nieuw C3 krukas lagers in met een Doppler Endurance RACE krukas. Ook worden de versnellingsbak lagers vervangen! Alle lagers en keeringen in het blok worden in principe vervangen! Ik behoud mijn knappe Italikit 50cc cilinder. Daarin tegen komen er nieuwe Malossi koppelings platen met veren in. De water pomp reviseer ik ook gelijk. En als laatste ook nog een Malossi membraam. Uiteraard komt mijn Giannelli Conti SX er ook onder! Met tandwiel verhouding 13/53 en een 17,5mm carburateur.
Vragen:
-Welk Malossi membraam zou ik het best kunnen nemem?
-Hoe kan ik hem nou 110 laten lopen met alleen een 50 en conti?
-Welke carburateur raden jullie aan voor deze setup? (zag zelf een polini evo voor een toerental van 12.000 tot 15.000 toeren???)
IK hoop snel antwoorden te krijgen op deze vragen zodat ik weer snel kan rijden.
Met vriendelijke groet,
Per
Nieuwe setup maken 50CC
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 25
- Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 17:03
- Vervoersmiddel: Derbi DRD 03 Pornstar Edition
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 21 sep 2018, 16:56
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing
Re: Nieuwe setup maken 50CC
Een 50cc en een conti 110 laten gaan, 15:52 en je haal het met een originele cilinder. Als carburateur kan je best een 19mm nemen. Groter ga je niets extra merken gaat alleen maar meer zuipe en is moeilijker om deftig af te stellen
2 takt jonguh