Onderdelen voor 70cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door Nux »

Hallo beste mensen,

Ik heb zo'n half jaar geleden een prachtige "Derbi Senda Euro4 2018 Limited Edition" gekocht. Er zit inmiddels al een euro4 opvoerkit in: onbegrensde CDI, voorbocht, voortandwiel 14, sproeier etc. ik rijd nu dus al een paar maanden 60-70 km/h, wat een fijne snelheid is om tussen de auto's te rijden. Ik zit in het examenjaar en ga dus volgend jaar werken bij een bedrijf wat redelijk goed verdient. Omdat mijn brommer nog splinternieuw is zit ik er nog lang niet aan te denken om een auto te kopen. Daarom vond ik het een goed idee om mijn brommer verder op te voeren om de snelheid van een auto aan te houden (en mijn vrienden bij te houden). Een paar klasgenoten hebben zelf ook scooters/brommers die 120-130 lopen. Toen ik aan ze vroeg hoe ik mijn Derbi verder op kon voeren stelde ze een 70cc cilinder voor. Ze vertelde me ook dat je daar ook meer andere onderdelen voor moet bestellen: uitlaat, krukas, carborateur, spruitstuk, luchtfilter etc. aangezien mijn klasgenoten erg slecht met hun scooters/brommers omgaan leek het me beter niet naar hun advies te luisteren, en mijn Derbi gewoon netjes op te voeren. Ik heb de volgende onderdelen al zelf opgezocht:

https://www.derbipartsshop.nl/motoforce ... -2006.html

https://www.derbipartsshop.nl/airsal-70 ... -2006.html

Ik heb deze discussie gepost omdat ik hulp nodig heb met onderdelen uitzoeken, en zelf geen idee heb welke onderdelen compatible zijn en welke niet. Ik zit momenteel met het spruitstuk en carborateur in mijn hoofd, sinds ik niet weet welke op de 70cc Airsal cilinder past. Ook moet ik een nieuwe uitlaat hebben maar daar maak ik me later zorgen over. Voordat iemand een reactie achterlaat wil ik jullie laten weten dat ik niet de meest ervaren monteur ben, dus ik zie waarschijnlijk wat dingen over het hoofd. ik ben bereid om rond de 600 euro uit te geven, dus ik hoef niet het duurste op de markt, maar ook geen goedkope troep.

Alvast bedankt voor je reactie.
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Allereerst wil ik even beginnen over de gelinkte krukas: niet doen. Motoforce is troep en slechter dan de originele krukas (vandaar de lage prijs) je kan beter gaan voor een Doppler endurance kost 130 euro op derbipartsshop. Verder ook Airsal is qua prijs kwaliteit prima, maar qua afwerking zeker niet de beste cilinder (voor beteren betaal je ook t dubbele). Verder zie ik genoemd een andere uitlaat dat klopt, zal kijken richting een 70cc pijp (yasuni, voca, etc. (zie dit topic voor alle uitlaten: viewtopic.php?f=7&t=14)). Met een 70cc heb je ook zeker een andere carberateur nodig, zal je aanraden tussen 21 en 24mm te gaan. Verder kan je voor een powerfilter kiezen maar dit zorgt alleen maar voor meer werk en gezeur, ook merk je niet echt vercshil qua power meer qua geluid, waardoor de politie je sneller kan vinden :D .
Als ik jou was zou ik gewoon een setupje richting dit gaan:
Airsal 70
Doppler endurance krukas
24mm carberateur (geen namaak halen, komt lek uit de verpakking, replica kan wel)
Yasuni R2 of Voca 50/70
Vl6 membraam
En uiteraard een spruitstuk voor de geschikte carberateur.
Dan moet je toch wel richting de 120-130 kunnen gaan met de juiste tandwielverhouding en afstelling.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Re: Onderdelen voor 70

Ongelezen bericht door Nux »

Hoi Danieborg22.

Heel erg bedankt dat je de tijd hebt genomen om een reactie achter te laten. Maar toch heb eigelijk nog een paar vragen. Aangezien ik beter geen replica kan kopen, zou ik een carborateur van een bepaald merk moeten bestellen? En het klinkt misschien dom, maar ik heb nog nooit met membramen gewerkt. Kun je misschien uitleggen waar die zit en wat die doet? Voor de rest wil ik je bedanken voor de waarschuwing van de krukas. Oh en waar ik woon hebben we geen last van de politie, die laten de flitspalen al het werk doen. Helaas zijn de meeste van die uitlaten onderlangs en dat vind ik er persoonlijk slordiger uitzien. Maar dat zou goed moeten komen.

Nog eens bedankt.
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

In principe kan je gewoon elke carberateur van bijvoorbeeld derbipartsshop of jos dijkman halen (mits het spruitstuk op derbi past) dit zijn namelijkl sowieso geen namaak carberateurs. Veelgebruikte merken zijn onder andere Keihin, Dellorto, PWK etc. In principe is het niet zo gek dat je nog nooit van een membraam hebt gehoord. Om het even kort uit te leggen: het zit tussen je spruitstuk en cilinder eigenlijk en bepaald een beetje passief hoeveel/hoe snel brandstof in je cilinder komt. Een ander membraam zorgt zodoende voor een betere doorstroom. Er zijn trouwens ook wel een paar bovenlangse uitlaten voor derbi 70cc's zo is de Yasuni Cross Hm een hele fijne uitlaat op 70 (heb ik zelf op mn 50 op dit moment) maar ook een Voca Cross Rookie presteert leuk.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Hallo Nux,

Misschien moet je voordat je iets gaat kopen goed bedenken wat je wil. Een 70cc cilinder heeft meer koppel dan een 50cc maar de snelheid is betrekkelijk laag. Met een standaard krukas, een andere uitlaat, een 21mm carburateur en een ander membraam haal je ongeveer een 100 km/uur.

Als je bereid bent veel geld uit te geven en je wil een hele snelle brommer kan je er ook voor kiezen een 80cc te monteren samen met een andere uitlaat, mebraam, ontsteking, carburateur etc. etc.

Mijn tip aan jou is om in eerste instantie een uitlaat te kopen die geschikt is voor 50/70cc en die te monteren op je brommer, wel even afstellen, vervolgens kun je even wennen aan de snelheid en kun je beslissen welke cilinder je eventueel wil kopen.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door Nux »

Hoi Xtreme-R,

Sorry voor de late reactie, ik ben de laatste tijd niet veel aan het opvoeren geweest.
Kun je misschien uitleggen hoe ik volgens jou met een 70cc cilinder ongveer 100 haal sinds ik dat nu al met mijn 50cc doe? ik heb momenteel een standaart setup met alleen een 50cc SCR Corse uitlaat en tandwiel verhouding 14/52. hiermee rij ik meestal 90 tot 93 en mijn top is tot nu toe 99. Ik kan me dus niet voorstellen dat als ik een 70cc cilinder met alle extra onderdelen monteer dat ik maar 5 of 10 km sneller ga. En eerlijk gezegd lijkt een 80cc mij weer net iets ''te'' als je begrijpt wat ik bedoel. En meestal zijn 50/70cc uitlaten laagtoerig op 70cc en ik ga liever voor hoogtoerig zodat je niet vern**kt wordt door de wind. :silent:
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Een 70cc (of 80cc) cilinder geeft meer koppel, en wat meer snelheid. 90 tot 100 is voor een 50cc vaak de max.

Met een 80cc zou ik oppassen, hiermee zou ik wel een andere krukas monteren, omdat je hiermee nog power krijgt.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door Nux »

Hoi Derbi-ftw

Weet jij misschien wat de top is van een 70cc? (Met een hoogtoerige uitlaat)

En ik hoorde een maat van me praten over een snelle 50cc maar ik las overal dat je dan toch beter een 70/80cc kan monteren omdat snel 50cc heel snel slijt door het hoge toerental, klopt dit?

En zou ik beter een 70cc of 80cc kunnen nemen, want 80cc word dan toch een stuk zwaarder.

Ik zoek zegmaar iets om de wouten te ontlopen totdat ik een zijstraatje heb gevonden waar ik in kan verdwijnen :dry:
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
Cobratheemuis
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 aug 2019, 23:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer derbi drd EVO

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door Cobratheemuis »

Hoi derbi-ftw ik heb een 70cc airsal met een 21mm phbg maar sinds vandaag loop hij niet meer en klinkt het als ik het gas open trek dat hij verzuipt weet je misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Onderdelen voor 70cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Cobratheemuis schreef:Hoi derbi-ftw ik heb een 70cc airsal met een 21mm phbg maar sinds vandaag loop hij niet meer en klinkt het als ik het gas open trek dat hij verzuipt weet je misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn
Het kan zijn dat er een scheur in het spruitstuk rubber of luchtfilter slang zit.
Ontsteking probleem (bougie of bobine slecht).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie