begrenzen zonder trekkracht te verliezen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
GoofyGoober
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 02 mar 2019, 15:31
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme sm 2006

begrenzen zonder trekkracht te verliezen

Ongelezen bericht door GoofyGoober »

ik heb een derbi senda x treme uit 2006 en been laatst op de roller gezet... wil hem nu dus afvoeren. nu rij ik met tandwiel verhouding 11-53 en een uitgeboorde prop tot 14mm, sinds ik de prop er in heb gedaan rij ik nu ongeveer 58 maar trekt het erg sloom op. ik vroeg mij dus af of ik hem ongeveer 55 kan laten lopen maar wel nogsteeds vlot kan optrekken.

groet Stijn.
DDerbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 24 mar 2019, 11:30
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2006
Locatie: Den Haag

Re: begrenzen zonder trekkracht te verliezen

Ongelezen bericht door DDerbi »

Nee is niet mogelijk, euro begrenzer is mogelijk maar als je gepakt wordt krijg je een wok + dikke boete.
Wat heb je nou aan een onderschrift?
Rik de Keizer
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 11:27
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme 50 SM

Re: begrenzen zonder trekkracht te verliezen

Ongelezen bericht door Rik de Keizer »

Goedemiddag, ik heb hetzelfde probleem, eergisteren op de rollerbank gezet en helaas WOK status!!! Weet iemand hoe groot de prop uitgeboord moet worden om een snelheid van max 56 te bereiken en welke sproeier moet ik dan monteren? We hebben er nu een prop in zitten met een doorlaat van 10 mm en een sproeier 65. Zo is er niet met de brommer te rijden. (Zover ik zo na kan kijken was de brommer origineel maar met een andere uitlaat en een sproeier 94 met deze combinatie reed de brommer ongeveer 85 Km/u)
Plaats reactie