Pagina 1 van 1

Mhr 80 straatgebruik

Geplaatst: do 14 apr 2011, 18:00
door Gabber53
Ik heb een vraagje over de mhr 80.

welke krukas zou ik moeten nemen?
Wat voor een membraam?
Welke lagers?
Welke uitlaat is het beste voor trekracht (niet al teveel toeren)
Wat voor een koppeling moet erop?
Welke carb?
wat voor een ontsteking? gewoon stand?
En gewoon standaard filter houden? of twin air?

Ik heb een limiet van €1200
en ik rij ong 200km in de week dus moet aardig betrouwbare setup wezen.

alvast bedankt!!

Re: Mhr 80 straatgebruik

Geplaatst: do 14 apr 2011, 18:12
door Boeki
Suggestie:

Doppler Race
Origineel/Vl6
Yasuni Cross hm
Polini/Pro Race
21mm
Als je je licht wilt houden ori
Twin air is wel lekker, niet noodzakelijk

Zelf even bij elkaar zoeken hoeveel kost allemaal..

Re: Mhr 80 straatgebruik

Geplaatst: do 14 apr 2011, 18:28
door Jasper
Boeki schreef:Suggestie:

Doppler Race
Origineel/Vl6
Yasuni Cross hm
Polini/Pro Race
21mm
Als je je licht wilt houden ori
Twin air is wel lekker, niet noodzakelijk

Zelf even bij elkaar zoeken hoeveel kost allemaal..
Met die setup blijf je wel onder de 1200 hoor.
Maar een cross hm is wel redelijk hoogtoerig, een r2 is wat laagtoeriger.
Lekker je ori ontsteking houden voor straatgebruik

En wil je het lekker betrouwbaar.
ori membraam houden, en je 17.5mm carb.
Blokje reviceren, dus nieuwe lagers krukas keeringen etc.
Koppeling heb ik zelf polini, bevalt me prima.

Re: Mhr 80 straatgebruik

Geplaatst: do 14 apr 2011, 18:56
door Gabber53
Bedankt voor de reacties ;)

Ik wil graag een wheellie (autowheelie) in zn 2 kunnen (hard optrekken)
En top van rond 110km/h
lukt dat met de bovenstaande setup?

Blok wordt sowieso gereviseerd!

bedankt,

Re: Mhr 80 straatgebruik

Geplaatst: do 14 apr 2011, 18:59
door proud_owner_derbi!!!
dit zal wel lukken denk ik ik zeg doen,doen,doen!

Re: Mhr 80 straatgebruik

Geplaatst: do 14 apr 2011, 19:13
door Jasper
proud_owner_derbi!!! schreef:dit zal wel lukken denk ik ik zeg doen,doen,doen!
Ik heb een top van 115, en wel een auto wheelie in zijn 1. Maar maar een hele kleine in zijn 2.
Dus denk dat dat er niet in zit die top en autowheelie met die cilinder.

Hij trekt wel leuk op.
Ik heb btw andere uitlaat als een yasuni, en ken meerdere mensen met een mhr80 die een yasuni cross hm hebben of een r2 erop. Maar de mijne trekt met een scr harder en beter op. Top ligt ongeveer gelijk.

Re: Mhr 80 straatgebruik

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 21:34
door derbisendahpi
Krukas: Doppler Endurance
Koppeling: Polini 5 plaats
Carburateur: 21mm dellorto'
Membraam: Origineel
Uitlaat: Yasuni r2, SCR Corse
Ontsteking: Gewoon std dan heb je goed licht wel zo fijn als je veel rijd
En dan gewoon een krukas revisieset: lagers en keerringen van SKF
Luchtfilter: Ook gewoon standaard houden

denk dat dit wel erg betrouwbare setup is, en je bent wel wat minder kwijt als 1200 euro ;)