Beste setup voor wheelies en optrek

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Jb79
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 00:59

Beste setup voor wheelies en optrek

Ongelezen bericht door Jb79 »

Goeiemiddag, ik zit al een tijdje te overwegen om voor mijn a1 te gaan en een exc 125 te kopen. Maar aangezien deze erg schaars is en ik geen 5000 euro neer wil leggen voor een a1 motor denk ik toch om a1 over te slaan en dan voor mijn a2 te gaan over 2 jaar.

Ik ga over 2 weken een auto halen maar ik wil dan toch weer een brommer erbij (heb vanalles gehad, schakel en scooters van 50cc snel tot 172cc :).) ik vraag me dan alleen af wat een van de beste setups zijn (gewoon de beste dus) voor een derbi waarmee ik een beetje kan stunten, wheelies en lekker optrekken. Deze word dus echt alleen gebruikt om ff te knallen in het weekend ofzo.

Het liefst wil ik niet het blok gaan kotteren of iets heb dit namelijk nog nooit gedaan en ben bang dat het fout gaat, ik heb zelf al ene beetje zitten kijken en een mhr 80cc lijkt me erg leuk hiervoor met bc een 28mm carb ofzo. Moet je hiervoor nog een anderen krukas hebben of kan de std het aan.

Hoeveel pk verschil zit er in de 80cc mhr en de 80cc mhr team ongeveer? Prijsverschil is namelijk 110 euro.

Ik wil eigelijk minimaal 17 a 18 pk eruit halen. Budget is rond de 700 a 800 euro (voor de setup) minder is ook altijd goed natuurlijk.

Iemand mooie ideeën voor een setup? Zo ja kan je ook vermelden wat het aantal pk's ongeveer gaat zijn en jaja ik weet ook dat dit aan je afstelling ligt maargoed dat heb ik een indicatie. En het liefst rij ik natuurlijk op een bidalot 88cc maargoed dat word hem niet meer met dit budget (heb ook een auto die onderhouden moet worden dan etc etc.)

Iemand nog mooie setupjes in gedachten?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Beste setup voor wheelies en optrek

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Zoals ik het zie, zou ik absoluut voor een Team gaan en niet voor een normale MHR.
Andere cilinders kunnen zijn:

77cc Stage6 BigRacing (1 van de snelste)
80cc Airsal Xtrem
80cc Malossi MHR Team
80cc Airsal (iets minder vermogen)
80cc Malossi MHR (iets minder vermogen)
Dit moet met dit budget wel lukken. Mocht je wel het carter willen kotteren, de 88cc Stage6 BigRacing kan 25pk halen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Beste setup voor wheelies en optrek

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Hallo JB79,

Om nog even antwoord te geven op je vraag: als je met een grotere cilinder wil gaan rijden dan een Airsal 70 moet uiteraard je krukas vervangen worden!
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Jb79
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 00:59

Re: Beste setup voor wheelies en optrek

Ongelezen bericht door Jb79 »

Misschien ga ik het wel uitkotteren dan, rond de 25pk klinkt wel heel verleidelijk, waar moet ik allemaal rekening mee houden met uitkotteren en wat kan er allemaal fout gaan? En of waar kan je dit goed laten doen en hoe duur is dit ongeveer
Welke krukas past het beste bij de 88cc stage 6 met welke uitlaat? R2 ofzo? 28 mm carb? Of 32..
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Beste setup voor wheelies en optrek

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Uit kotteren is te doen, kost je de 1ste keer wel flink wat tijd. Doe het wel stap voor stap en heel voorzichtig.
Het laten doen is natuurlijk ook een optie, prijs geen idee. Scheelt je wel weer zorgen :P

Bij de 88cc cilinder hoort een 45mm slag krukas (Airsal 45mm, BRK 45mm).
Als uitlaat toch wel minimaal een Yasuni R3 of R4 (mocht je Yasuni willen natuurlijk).
28mm carburateur zou prima moeten werken.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Jb79
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 00:59

Re: Beste setup voor wheelies en optrek

Ongelezen bericht door Jb79 »

Thanks, ik heb nog een Piaggio nlokkie hier liggen, ga ik daar gewoon mee proberen om het uit te kotteren daarna op de derbi. Bedankt voor de reacties!
Plaats reactie