Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
BabetteB
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2019, 19:58
Vervoersmiddel: derbi limited edition 2018

Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door BabetteB »

ik heb een derbi limited edition 2018 ik heb hem al opgevoerd doormiddel van een andere bocht en ik heb een stekkertje eruit getrokken nu wil ik mijn brommer opvoeren doormiddel van een carburateur. ik vroeg mij af hoeveel mm ik nodig heb. verder advies is welkom voor het opvoeren.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Bij een 2018 model moet je eerst de CDI vervangen voor een onbegrensde CDI.
Daarna zou je nog een 19mm of 21mm carburateur kunnen nemen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

derbi-ftw schreef:Bij een 2018 model moet je eerst de CDI vervangen voor een onbegrensde CDI.
Daarna zou je nog een 19mm of 21mm carburateur kunnen nemen.
Inderdaad eerst een ontgrensde cdi halen, anders heeft een andere carberateur niet veel nut. Ook zou ik niet hoger dan een 19mm gezien ie op een nog grotere carberateur dan dat wel slecht gaat lopen. Ik zou er persoonlijk eerder voor kiezen om een snellere uitlaat te kopen, omdat je een grotere carberateur op een standaard setup eigenlijk alleen maar in je portemonnee voelt.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
BabetteB
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2019, 19:58
Vervoersmiddel: derbi limited edition 2018

Re: Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door BabetteB »

Danieborg22 schreef:
derbi-ftw schreef:Bij een 2018 model moet je eerst de CDI vervangen voor een onbegrensde CDI.
Daarna zou je nog een 19mm of 21mm carburateur kunnen nemen.
Inderdaad eerst een ontgrensde cdi halen, anders heeft een andere carberateur niet veel nut. Ook zou ik niet hoger dan een 19mm gezien ie op een nog grotere carberateur dan dat wel slecht gaat lopen. Ik zou er persoonlijk eerder voor kiezen om een snellere uitlaat te kopen, omdat je een grotere carberateur op een standaard setup eigenlijk alleen maar in je portemonnee voelt.

hij loopt nu tachtig en ik heb een opvoer set er onder en de prop eruit enzo maar moet ik dan nog een andere cdi want heb wel een stekkertje eruit getrokken onder het zadel.
BabetteB
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2019, 19:58
Vervoersmiddel: derbi limited edition 2018

Re: Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door BabetteB »

ik vroeg me ook nog af of een uitlaat als leovince ook nog iets uitmaakt zodat ie iets harder loopt rond 90. ik heb nu tandwielverhouding 11/53 maar ik wil dat ie sneller oprekt dus doe ik er nu 13/50 op. Iemand nog enig idee wat nog meer effect kan hebben?
Figuur
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 13 jan 2019, 22:21
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2018

Re: Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door Figuur »

Ik heb zelf ook het 2018 model maar dan een aprilia sx. En ik voeg me af wat voor kabeltje je los hebt gehaalt om sneller te gaan. en of je nog steeds de standaard cdi gebruikt?
Figuur
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 13 jan 2019, 22:21
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2018

Re: Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door Figuur »

Standaard twv is trouwens 11/59 en ik heb een leovince er op gezet en dat maakt best wel een verschil qua optrekken. Wil je harder gaan moet je twv veranderen. Tandje 12 gaat hij al bijna 80 op teller dus rond 75 echte snelheid rond de 12000 toeren
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Derbi 2018 verder opvoeren met carburateur hoeveel mm?

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Figuur schreef:Standaard twv is trouwens 11/59 en ik heb een leovince er op gezet en dat maakt best wel een verschil qua optrekken. Wil je harder gaan moet je twv veranderen. Tandje 12 gaat hij al bijna 80 op teller dus rond 75 echte snelheid rond de 12000 toeren
Twv 11/59 is enorm licht, maarja euro 4 zegt al genoeg.... op de euro 2 modellen was uit mijn hoofd 53-13 standaard, waarmee je met Leovince X-fight/V6 een gemakkelijke 85-90 haalde.
BabetteB schreef: hij loopt nu tachtig en ik heb een opvoer set er onder en de prop eruit enzo maar moet ik dan nog een andere cdi want heb wel een stekkertje eruit getrokken onder het zadel.
Zal het wel doen. Heb niet veel ervaring met euro 4 modellen (vind het persoonlijk nogal troep :lol: ) maar ik geloof dat ze r ond 8-9K toeren worden begrensd?
BabetteB schreef:ik vroeg me ook nog af of een uitlaat als leovince ook nog iets uitmaakt zodat ie iets harder loopt rond 90. ik heb nu tandwielverhouding 11/53 maar ik wil dat ie sneller oprekt dus doe ik er nu 13/50 op. Iemand nog enig idee wat nog meer effect kan hebben?
Als je dit doet, word top je hoger en verlies je juist trekkracht. Een lichtere twv bestaat zo goed als nietm dus sneller dan trekken dan je nu gaat kan met deze setup niet... Zoals ik hierboven al zij hadden mijn Derbi's altijd standaard 13-53 (ik reed zelf met 12-53) dit is een wat zwaardere vertanding wat zorgt voor een hogere top, vergeleken met wat je nu hebt. 90 zal er wel haalbaar mee wezen, maar je trekt dus wel minder snel. Een Leovince zal een goede oplossing hiervoor wezen.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie