70cc setup

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Basmolenaar22
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 02:08
Vervoersmiddel: Derbi DRD LE 2018

70cc setup

Ongelezen bericht door Basmolenaar22 »

Hallo, ik heb afgelopen jaar een nieuwe brommer aangeschaft. Een derbi senda limited edition 2018. Heb er altijd veel rijplezier mee gehad alleen ik ben wel toe aan wat meer trekkracht en een iets hogere top. Ik heb nu nog alleen een Leovince x-fight wat een prima uitlaat is. (en ik heb mijn cdi al ontgrenst natuurlijk). Maar goed ik wil dus wat meer kracht en dacht daarom aan de volgende setup:
- 70cc metrakit pro race 3
- Dellorto 21 mm PHBG
- Polini draaibaar spruistuk
- Yasuni Cross HM
- Malossi VL6 carbon membraan
Is dit een goede setup of kan ik beter een van de genoemde onderdelen vervangen of nog wat extra's toevoegen? En richting welke maat sproeiers moet ik gaan kijken? Ik las ergens dat je je koppelingsplaten ook moet vervangen omdat je koppeling anders slipt maar weet niet of dit waar is, weet iemand hier nog iets over?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: 70cc setup

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dat ziet eruit als een prima (en leuke) set-up. Heb je de Malossi ontgrensde CDI of de andere ontgrensde CDI?
Een Metrakit Pro Race 3 kan heel veel toeren uit (met de juiste set-up 12,000 a 14,000rpm).

Een Malossi CDI voor het 2018 model kan (uit mijn hoofd) 15,000rpm aan. (De andere CDI dacht ik 10,000rom).
Verder zou ik dan ook de krukas vervangen, ik verwacht dat je er nog niet veel mee gereden hebt (5000km <) maar de Metrakit Pro Race 3 70cc is niet niets.

Koppelingsplaten kun je als voorzorg vervangen, kan ook later wanneer je daadwerkelijk voelt dat die het niet aan kan.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie