wanneer blok revisie?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Peperbakje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 08 mar 2019, 12:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda extreme 50 2003

wanneer blok revisie?

Ongelezen bericht door Peperbakje »

Hi mensen.

Ik heb een Derbi Senda Xtreme 2003 en er staat ongeveer 11000km op de teller.
Weet iemand bij welke kilometerstand ik een blokrevisie moet doen?
Als het mogelijk is wil een 80cc opzetten, maar heb een Leovince Xfight uitlaat op zitten. gaat dat samen met 80cc?
Ik heb een strd 14.5 mm carb opzitten, maar als ik naar 80cc ga welke maat carb moet ik op z'n minst hebben?
zit te denken aan een Top Performence 80cc kit. aanrader? en waar moet ik verder op letten?

mvg, peperbakje.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: wanneer blok revisie?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Vaak word het Derbi motorblok bij 20,000 tot 25,000 preventief gereviseerd (om te zorgen dat het motorblok in goede staat blijft).
Als het goed is heb je dan het OT/Oud Type Derbi motorblok? Deze is tot bouwjaar 2006.

Voor het OT motorblok bestaat er geen 80cc Top Performances, wel een 70cc.
Een andere veel gebruikte 80cc cilinder voor het OT motorblok is bijvoorbeeld Malossi, Airsal, Polini.

De Leovince uitlaat is eigenlijk een 50cc uitlaat, dus met een 80cc zou deze behoorlijk inhouden (eventueel schadelijk voor de 80cc cilinder).

Voor een 80cc cilinder kit word minimaal een 21mm aangeraden (24 tot 28mm zou ideaal zijn).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie