Derbi Senda 2018 LeoVince X-Fight

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
KleurenDoof
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 25 jun 2019, 09:33
Vervoersmiddel: Derbi Senda 2018
Locatie: Ergens in brabant

Derbi Senda 2018 LeoVince X-Fight

Ongelezen bericht door KleurenDoof »

Hallo Allemaal,

Ik heb niet erg veel verstand van brommers maar basis ken ik wel.
Ik heb momenteel een Derbi Senda 2018 model, waar over ik veel verschillende dingen lees. een begrenste carb, cdi ect. en sommige zeggen juist van niet, dus ik weet niet goed wat ik moet geloven. Ik zit momenteel met een probleem, de originele uitlaat is kapot gegaan door een ongeluk met een fietser alleen een nieuwe kost 516 euro... dit vind ik een beetje overpriced.

Ik ben dus gaan kijken naar een LeoVince X-Fight uitlaat die zijn 235 euro bij jos. Alleen gaat mijn brommer hier nou harder van of niet? want ik wil dat ie gewoon max 50/55 blijft gaan heb namelijk geen zin in gezeik. Alleen iemand zei tegen mij als ik die Leo er op zet dat ie dan 85 gaat hoe zou ik dit kunnen oplossen of gaat ie helemaal niet harder?

En als dit allemaal zou kunnen dat ie 50 of 55 blijft gaan is dit niet schadelijk voor de rest wat in het blokje zit?
En momenteel zit er aan de uitlaat een slang die naar een kastje naast de CDI gaat met nog een slang er in die richting mijn luchtfilter gaat wat moet ik daar mee doen dan want een Leo uitlaat heeft die aansluiting niet..?!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi Senda 2018 LeoVince X-Fight

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Het 2018 model is inderdaad op een aantal plekken origineel begrenst (CDI , uitlaat, etc).
In jou geval een een Leovince X-Fight of Yasuni Cross ML inderdaad te makkelijkste keuze.

Deze uitlaat word geleverd met een prop/begrenzing. Dat iemand zegt dat deze 85km/u kan kloppen, alleen is hierbij de prop eruit gehaald. Als je de leovince X-fight zo op het 2018 model zou monteren zal je tussen de 55 en 60km/u gaan.

Door de begrensde CDI en begrensde Leovince uitlaat zal deze niet veel harder kunnen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
KleurenDoof
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 25 jun 2019, 09:33
Vervoersmiddel: Derbi Senda 2018
Locatie: Ergens in brabant

Re: Derbi Senda 2018 LeoVince X-Fight

Ongelezen bericht door KleurenDoof »

derbi-ftw schreef:Het 2018 model is inderdaad op een aantal plekken origineel begrenst (CDI , uitlaat, etc).
In jou geval een een Leovince X-Fight of Yasuni Cross ML inderdaad te makkelijkste keuze.

Deze uitlaat word geleverd met een prop/begrenzing. Dat iemand zegt dat deze 85km/u kan kloppen, alleen is hierbij de prop eruit gehaald. Als je de leovince X-fight zo op het 2018 model zou monteren zal je tussen de 55 en 60km/u gaan.

Door de begrensde CDI en begrensde Leovince uitlaat zal deze niet veel harder kunnen.
Oke dan zal ik waarschijnlijk de Leovince kopen aangezien dit gewoon 200 euro scheelt. ik hoop dat ie dan 55 max gaat dat is teller 60 kmph. Als hij eventueel te hard rijd kan ik er altijd nog een grotere prop in zetten.

Maar weet jij toevalllig waar die gekke luchtslang heen gaat?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi Senda 2018 LeoVince X-Fight

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Mocht die alsnog te hard gaan kun je misschien ook proberen een kleiner voortandwiel te monteren.
Waarschijnlijk gaat die slang naar een Co2 sensor of luchtfilterhuis.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie