Derbi DRD 2018 (euro 4) Tuning

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Patryk1502
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda OT Blok

Derbi DRD 2018 (euro 4) Tuning

Ongelezen bericht door Patryk1502 »

Zou iemand mij kunnen helpen....?

Ik heb nu nieuwe Derbi DRD Limited Edition 2018, ik heb laatst de uilaat ontgrenst en catalisator eruit gehaald, luchtfilter begrens plaatje zit er nog wel in.

Nu zou ik een 70cc barokit cilinder willen bestellen (omdat die kop in 2 delen is net als orginele) ik wil alleen meer koppel en geen snelheid erbij.

Moet ik de luchplaatje bij me carb eruit halen of niet? En welke sproeier met standaard uitlaat en me bordconputer laat maximaal 12.000 toeren toe.
Bougie kan ook het zelfde blijven?

Alvast bedankt voor hulp.
Jorrick van Os
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 jul 2019, 12:05
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2010

Re: Derbi DRD 2018 (euro 4) Tuning

Ongelezen bericht door Jorrick van Os »

Met een 70cc win je eigenlijk altijd wel snelheid (ik weet niet of je dat wilt) koppel krijg ook veel meer. Standaard bougie kan je gwn houden alleen ik zou voor een ngk br9es gaan want dat is makkelijker af te stellen. Ik zou wel het plaatje uit je carb halen en bij die 70cc met sproeier 98 beginnen en dan afbouwen.
Patryk1502
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda OT Blok

Re: Derbi DRD 2018 (euro 4) Tuning

Ongelezen bericht door Patryk1502 »

Bedankt voor je reactie.

Maar dat de brommer op maximaal 12.000 toeren begrenst is maakt het biks uit voor de 70cc cilinder kwa vastlopen? En kan de smeer pompje ook gewoon laten zitten? (Dan hoef ik niet zelf te smeren)
Jorrick van Os
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 jul 2019, 12:05
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2010

Re: Derbi DRD 2018 (euro 4) Tuning

Ongelezen bericht door Jorrick van Os »

Nog nooit gehoord van een rev limiter op een derbi, maar kan best als je dat zegt. Ik zal persoonlijk gwn lekker mengen want uit ervaring gaan pompjes vroeg or laat stuk al helemaal met een 70cc. Verder heb in zelf nog nooit een vastloper gehad. Sommige mensen kunnen gwn geen 2takt rijden en naaien daarom hun 70cc vast of ze hebben simpel gwn pech. Dus als je normaal rijd kun je hem bijna niet vast laten naaien.
Plaats reactie