Overstappen naar 70cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Derb01
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 12:15
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Overstappen naar 70cc

Ongelezen bericht door Derb01 »

Ik ben aan het overwegen een 70cc te halen maar weet niet zo goed naar wat ik moet zoeken eb wat hierbij komt kijken
Mijn doel van het overstappen naar 70cc is voornamelijk omdat ik meer trekkracht wil.

Als ik me niet vergis rij ik momenteel tandwiel 11 (of12) en haal 82 op teller en vind dit eigenlijk ook wel een prima snelheid, harder is ook gewoon prima, bij controle ga ik sowieso toch nat..

Heb ook iets gelezen over andere krukas, en een andere carb?

Moet er bvb ook andere bakolie in met 70cc
Thnx!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Overstappen naar 70cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Bij de wat ''normale'' 70cc cilinder kit (Airsal / Top Performances / Metrakit SP3 / Barikit) hoeft je de krukas niet te vervangen.
Mits deze minder dan 20,000km heeft gedraaid. Met een 70cc zul je aanzienlijk meer koppel krijgen.

Waarschijnlijk zal een voortandwiel 13 of 14 het leukste rijden. 17,5mm carburateur kan gewoon blijven (19mm is wel wat beter).
Versnellingsbak olie maakt weinig uit, als het al een tijd erin zit kun je het een keer vervangen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Derb01
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 12:15
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Overstappen naar 70cc

Ongelezen bericht door Derb01 »

Bedankt! Hoeveel km er op mijn blokje zit kan ik niet zeker zeggen (teller heeft een tijd op mijn xtreme gezeten (niet aangesloten) op dit moment staat er 13.000km op +na schatting 3 / 5000 ongeregistreerde kilometers, om er gewoon zeler van te zijn kan ik deze het beste gewoon vervangen!, moet ik bij het vervangen van een krukas ook iets van lagers oid vervangen (sorry ben hierin echt nog een leek!)

Bakolie is 2 dagen geleden vervangen dor putoline gp10.

Hoe zit het met mijn uitlaat? Is het gewoon kijken of deze lekker rijd of moet ik dan ook echt een 70cc uitlaat hebben?(heb op dit moment een leovince

https://k-parts.nl/cilinder-airsal-euro ... gIs1PD_BwE

Is dat de airsal waar we het over hebben?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Overstappen naar 70cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De Leovince uitlaat is meer dan prima (Ik denk dat je hier erg tevreden mee zal zijn).
Het is inderdaad dan handig en veilig om ook de krukas te vervangen, dit is het hart van het motorblok.
Wanneer deze is vervangen kun je er zeker van zijn dat je een goed motorblok hebt.

Bij het vervangen van de krukas zal je ook de 2 krukaslagers en 2 krukas keerringen moeten vervangen (zeer aangeraden!).
Andere onderdelen die horen bij het vervangen van de krukas zijn:

- Motorblok pakkingen
- Versnellingsbak olie (Putoline GP10 is aangeraden).
- Koelvloeistof
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie