Scr corse Chrome afstelling

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Juliankemperman
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 12:06
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door Juliankemperman »

Beste leden heb vandaag een scr corse Chrome onderlangs onder mijn derbi drd pro gelegd maar loopt er niet helemaal super op alleen in de powerband loopt hij perfect daaronder heeft hij moeite met het optrekken ik heb een standaard derbi drd pro alleen zonder luchtfilter.
Wie kan mij helpen het probleem op te lossen. :think:
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

je moet je brommer natuurlijk ook nog wel afstellen he ;-) zonder luchtfilter is sowieso niet echt een goed idee. Knal er gewoon een filter op en koop een set sproeiers en begin liever te groot dan te klein. Dan kan je je blok serieus beschadigen. Zou zeggen zoek een tutorial op youtube dat is het makkelijkste om het te leren begrijpen. Je kan hem natuurlijk door iemand anders af laten stellen als je het niet ziet zitten.
Juliankemperman
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 12:06
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door Juliankemperman »

Ja dat snap ik maar ookal zonder luchtfilter maakt het toch niks uit op de vorige uitlaat reed hij ook perfect op zonder luchtfilter weet dat het er niet goed voor is maar past geen powerfilter tussen daar moet ik nog een keer iets voor maken. mijn bougie is koffiebruin luchtschroef staat 1,5 slag open
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

je zou misschien eens kunnen kijken of je iets met je gasnaald kan doen? je omschrijft dat hij moeite heeft met optrekken bedoel je dat hij stottert? Ja die plaatsing van de carb is ook lastig bij derbi.. ik heb zelf een Senda R X-treme uit 2008 en heb daar met mn 3d printer een slang gemaakt zodat ik een powerfilter kan plaatsen op de plek waar origineel luchtfilter en olietank zit maar ik heb geen idee hoe dit bij jou loopt. Maar misschien de gasnaald iets omlaag zetten zat ik zelf aan te denken.
Juliankemperman
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 12:06
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door Juliankemperman »

Oh oké top heel erg bedankt voor de moeite zal morgen is gaan kijke!
Ja als de brommer op gang moet komen heeft ie er moeite mee als hij emaal op touren zit (in de powerband) dan gaat hij als een speer!
Juliankemperman
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 12:06
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door Juliankemperman »

Er zit sproeier 88 in en de bougie is mooi op kleur

Nou naar de gasnaald kijken?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Je zou kunnen proberen om een grotere sproeier te monteren, 90 of 92.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Juliankemperman schreef:Ja dat snap ik maar ookal zonder luchtfilter maakt het toch niks uit op de vorige uitlaat reed hij ook perfect op zonder luchtfilter weet dat het er niet goed voor is maar past geen powerfilter tussen daar moet ik nog een keer iets voor maken. mijn bougie is koffiebruin luchtschroef staat 1,5 slag open
Het gaat er niet om hoe goed hij loopt zonder luchtfilter maar dat je brommer zonder luchtfilter heel veel stof en andere narigheid opzuigt die je niet in je blok zou moeten willen hebben.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

de lengte tussen carb en luchtfilter die je normaal hebt heeft ook weer invloed op de prestaties. Denk ook niet dat een kelk of een powerfilter direct op de carb in alle situaties wenselijk is. Nog los van het vuil dat je naar binnen kan zuigen.

https://www.motor-forum.nl/threads/luch ... om.418055/
Jorrick van Os
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 jul 2019, 12:05
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2010

Re: Scr corse Chrome afstelling

Ongelezen bericht door Jorrick van Os »

Koop gewoon een ori filter en lees daarna het afstel topic. 88 voor een scr klinkt wel erg klein, je zou eerder in de 90 moeten hebben.
Plaats reactie