Aantal vraagjes..

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Peperbakje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 08 mar 2019, 12:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda extreme 50 2003

Aantal vraagjes..

Ongelezen bericht door Peperbakje »

Hi mensen,

Ik heb een aantal vraagjes over mijn derbi extreme uit 2003.

Ik heb nu een std 50cc setup. Met een leovince xfight uitlaat waarmee ik nu max 85 km/h GPS rijd. ( twv 13-53 )

- Als ik een grotere carb er op zet ( heb nu 14mm of 14, 5mm) gaat hij dan sneller of word het verbruik gwn meer? ( Hoeveel is het verschil dan ongeveer )

- Ik zit ook te denken om een 70cc erop te zetten. Maar gaat dat samen met een leovince xfight of heb ik daar wel een 70cc uitlaat voor nodig?

- Als ik de 70cc er op zet moet ik dan ook de krukas vervangen? ( heb er nu kleine 12000 km mee gereden)

- Moet ik dan ook een andere membraan en spruitstuk voor de juiste carb kopen voor de 70cc?

Alvast bedankt voor de reacties!
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Aantal vraagjes..

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Op die eerste vraag kan niet helemaal antwoord op geven, maar als je er gewoon een 16mm of een 17.5 mm op zet dan zal het het verbruik nog wel meevallen. Vraag 2 en 3 hangen af van wat voor 70cc je wil gaan kopen, als je een snelle, hoogtoerige 70cc zoals een Hebo of een Metrakit Pro Race koopt zul je je krukas moeten vervangen door een sterkere(doppler race bijvoorbeeld) en zal het niet goed lopen met een Leovince Xfight. Maar als je er een laagtoerigere 70cc op zet zoals een Airsal of een DR zullen je standaard krukas en je Leovince Xfight voldoende zijn. En over het membraan of spruitstuk, als je een veel grotere caburateur er op zet(dus bv een 19 of 21mm dellorto of een 28mm pwk) zul je een ander spruitstuk nodig hebben en als je een 70cc koopt is het zeer aan te raden om carbon membraanklepjes te installeren omdat je standaard membraanklepjes zouden kunnen afbreken in in je blok belanden. Pas als je een echt snelle 70cc er op zet met een echt grote carburateur(24mm+ of iets in die richting) zul je een ander membraan moeten kopen, dus denk aan een Malossi VL17.
Peperbakje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 08 mar 2019, 12:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda extreme 50 2003

Re: Aantal vraagjes..

Ongelezen bericht door Peperbakje »

Hoi, bart

Bedankt voor alle antwoorden!
Ik zat zelf te denken aan een 70cc airsal kit.

Is dan een 21mm carb aan te raden? En als ik weer terug ga naar 50cc is een 21mm carb zeker te groot?

Wat denk je dat de top is met een 70cc airsal en een leovince xfight?

Mvg.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Aantal vraagjes..

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Peperbakje schreef:Hoi, bart

Bedankt voor alle antwoorden!
Ik zat zelf te denken aan een 70cc airsal kit.

Is dan een 21mm carb aan te raden? En als ik weer terug ga naar 50cc is een 21mm carb zeker te groot?

Wat denk je dat de top is met een 70cc airsal en een leovince xfight?

Mvg.
21mm carb kan goed op airsal 70. En ja 21mm is echt te groot op een normale 50cc, op een snelle 50 (Denk aan doppler vortex) kan t misschien nog net. Top zal ergens tussen de 95-105 liggen. Deze snelheid klinkt laag, komt omdat de xfight n vrij trage uitlaat is op 70cc.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie