Krukas problemen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
GwnJens
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 mar 2017, 20:11
Vervoersmiddel: Derbi sdr 2005

Krukas problemen

Ongelezen bericht door GwnJens »

Hallo allemaal,
Ik heb laatst een derbi gekocht. Ik heb er maar 2 dagen gereden. Ik reed naar de winkel zet mijn brommer uit en Ik kom terug kickstart vast na 2 keer kicken. Krukas krom. Dus ik het blok gereviseerd. Mooie nieuwe doppler endurance krukas, skf c4 lagers, dr 70 cilinder. Ik rij totaal 28km. Ik kom thuis. Laat hem even stationair draaien want mijn ouders kwamen even kijken. Daarna zet ik hem uit ga eten kom terug precies het zelfde verhaal 2 keer kicken en kickstart staat vast. Drijfstang weer op precies de zelfde plek krom.

Nou zit ik al best een tijdje met dit probleem en niemand kan mij er mee helpen. Hier alvast een aantal theorien waardoor dit gebeurd kan zijn:

1. Krukas spie vliegwiel zeide zat er niet op. (dit was ook zo)
2. Verkeerde krukas:

Nu word het voormij lastig. Dit is mijn eerste derbi dus ik heb hier niet zo veel verstand van. Ik heb een krukas gemonteerd die voor een ebe050 blok is maar blijkbaar heb ik een ebs050 blok. Het apparte de krukas die erin zat toen ik hem kocht was nog orgineel alles zat vastgerot dus het blok was moeilijk te splitten waardoor ik wel met zekerheid durf te zeggen dat die krukas orgineel was. De krukas die erin zat en de nieuwe die ik erin deed had niet van die verdikkingen maar zou het dan toch de krukas zijn? Ik heb wel 28km gereden zonder raren geluiden het apparte is ook hij reed goed en ging kapot na het uitzetten.

Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Krukas problemen

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Ai, wat een pech. Een krukas kan niet zomaar krom raken. Had je gewoon de krukas voor een Senda? T lijkt me sterk dat t komt door een verkeerde krukas. Lijkt me eerder dat de carters of iets scheef zijn waar je cilinder niet recht op de krukas staat.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie