barikit 70 giet

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Jip
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: di 02 mei 2017, 21:56
Vervoersmiddel: derbi sm drd 2008 85 edition

barikit 70 giet

Ongelezen bericht door Jip »

beste leden,

setup
doppler vortex
mvt premium
19mm
13-53
ori luchtfilter
gianelli conti

Wil binnenkort misschien een 70cc halen voor op mn derbi nt. Zit nu te kijken naar de barikit 70cc gietijzer, niet al te duur ding en ziet er niet verschrikkelijk uit. Ik vroeg me af of dit beetje lekker cilinders zijn, lees hier en daar dat het vergelijkbaar is met een airsal, maar dat zijn de alu versies. Heb nu overigens ook nog mijn standaard krukas erin zitten, gaat dat goed of moet er een nieuwe in? Kan iemand mij ook wat vertellen wat het gaat doen met mn top snelheid en of een 70cc wel gaat met mijn uitlaat. Hoor graag wat van jullie!

hier een linkje van de cilinder: https://www.maxiscoot.com/barikit-cylin ... 749-3.html
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: barikit 70 giet

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Het is een aardige laagtoerige cilinder kit voor een goede prijs, Barikit is in het algemeen wel aardige kwaliteit.
Met een originele uitlaat, Yasuni Cross ML of Leovince uitlaat is dit een prima keus. Een andere leuke keus met goede prijs/kwaliteit verhouding is de 75cc MVT IronMax cilinder kit.

Met de Giannelli conti zou ik geen gietijzeren cilinder aanraden, maar eerder een snelle aluminium cilinder.
Mocht je wel voor een gietijzeren cilinder gaan, zou ik een andere uitlaat nemen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Jip
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: di 02 mei 2017, 21:56
Vervoersmiddel: derbi sm drd 2008 85 edition

Re: barikit 70 giet

Ongelezen bericht door Jip »

Ga dan ff kijken naar een andere cilinder denk, geen behoefte om een hele nieuwe uitlaat te halen. Is airsal of metrakit misschien dan wat leuks? En dan van metrakit de sp of de prorace? Ga dagelijks met mn brommer naar school, werk enzo, is dat dan een beetje te doen of niet meer te betalen qua benzine.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: barikit 70 giet

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De Airsal is prima. De Metrakit SP3 is een stuk beter en leuker (ook voor dagelijks vervoer).
De Pro Race is niet aangeraden met originele krukas, te veel vermogen. http://www.derbipartsshop.nl/metrakit-s ... -2006.html
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Jip
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: di 02 mei 2017, 21:56
Vervoersmiddel: derbi sm drd 2008 85 edition

Re: barikit 70 giet

Ongelezen bericht door Jip »

Dan ga ik ff kijken naar de sp3 , er staat een optie voor aluminium afwerking wat houd dat in?
Jip
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: di 02 mei 2017, 21:56
Vervoersmiddel: derbi sm drd 2008 85 edition

Re: barikit 70 giet

Ongelezen bericht door Jip »

Is het bij de sp3 ook nodig om er een grotere carb op te zetten? Of is een 19mm wel voldoende
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: barikit 70 giet

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Een 19mm is wel voldoende voor de Metrakit SP3 70cc.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie