Luchtfilter oplossing 28mm carburateur

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Derbi_boy98
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 nov 2019, 22:50
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme 2005

Luchtfilter oplossing 28mm carburateur

Ongelezen bericht door Derbi_boy98 »

Ha forumgangers,
Ik ben de afgelopen tijd bezig met een compleet uitgekleedde derbi 80cc een beetje te fatsoeneren en weer netjes te maken. het gaat om een derbi senda extreme 2005 met 80cc airsall en 28mm polini carburateur. Het blok loopt als een raket maar het maakt ontzettend veel herrie. Nu heb ik al wat dempers geprobeerd maar het zit hem zeker weten in het luchtfilter, en rondom de voorbocht van de uitlaat lijkt t ook nogal hard te klinken. Nu had ik mijn originele luchtfilter eerder geinstalleerd, maar die diameters verschillen zodanig veel dat ik bang ben dat als ik m daar op afstel ik al mn vermogen kwijt ben. Is er toevallig iemand die hier een goede oplossing op heeft, of hier ooit misschien zelf iet voor gefabriceerd heeft ( bijvoorbeeld de aanzuigslang van een ander type brommer of motor wat passend te maken valt). Op forums lees ik verder alleen over de originele slang gebruiken(die mij veels te nauw lijkt) of een powerfilter gebruiken (te veel herrie en slechte filtering). Ik hoor graag of iemand nog tips of iedeeen hierover heeft.
Mvg
Plaats reactie